پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

تکریم و تامین امنیت با اتوبوس های با کیفیت برای نقل زائران مدینه/ اختصاص بالاترین نمره رضایت سنجی از خدمات نقل

تکریم و تامین امنیت با اتوبوس های با کیفیت برای نقل زائران مدینه/ اختصاص بالاترین نمره رضایت سنجی از خدمات نقل
مسئول نقل درون و بین شهری ستاد مدینه منوره در حج 1401، بهره مندی از اتوبوس های باکیفیت را به جهت رفاه حال زائران در گرمای عربستان دانست و تاکید کرد که اکثریت زائران از خدمت نقل رضایت نسبی دارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ مهدی حیدری مسئول نقل درون و بین شهری ستاد مدینه منوره در حج 1401درباره فعالیت های این واحد عملیات اجرایی حج سال 1401 گفت: براساس راهبرد سازمان حج و زیارت یعنی عزت،کرامت، امنیت و سلامت زایران ، سعی شده از بهترین و باکیفیت ترین وسایل نقلیه برای تردد آنها در عربستان استفاده شود و به همین منظور در مدینه منوره نیز خدمات شایسته و در خور شان حاجیان ایرانی ارائه می شود؛ حمل و نقل حجاج چه در زیارت دوره و چه برای انتقال از مدینه به مکه با بهترین و مناسب ترین اتوبوس ها انجام می گیرد.
وی توضیح داد:زمانی که زائران وارد مدینه منوره می شوند در روز نخست خود به استراحت و زیارت می پردازند اما در روز دوم اقامت به زیارت دوره مشرف می شوند.
حیدری افزود: زیارت دوره مدینه شامل کوه احد، زیارت مزار مطهر حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) ، مسجد ذوقبلتین بصورت عبوری، مساجد سبعه و مسجد قبا است.
وی بیان کرد: برنامه زیارت دوره زائران در مدینه منوره با هماهنگی های لازم بعد از استقرار اتوبوس ها در مقابل هتل محل اقامت زائران از ساعت 7 صبح آغاز می شود که پس از بازدید از اماکن مقدس ذکر شده ساعت ساعت 11 قبل از ظهر خاتمه می یابد و زائران به هتل محل اقامت خود بازگردانده می شوند.
مسئول نقل درون و بین شهری ستاد مدینه منوره در حج 1401 تصریح کرد: در روز سوم حضور کاروان ها در مدینه منوره،اقدامات اجرایی لازم برای تقسیم بندی زائران در اتوبوس ها، برای تاریخ عزیمت به مسجد شجره و سپس مکه مکرمه و همچنین موضوع انتقال بار زائران انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: زائران در سومین شب حضور در مدینه منوره چمدان ها و بارهای خود را در لابی هتل ها تحویل می دهند و صبح روز چهارم اقامت آنها در مدینه، چمدان ها و بار آنان برای انتقال به مکه مکرمه در کامیونت هایی که بدین منظور در نظر گرفته شده است، بارگیری و آماده انتقال به هتل محل اقامت زائران در مکه مکرمه می شود تا عزیزان بعد از ورود به مکه مکرمه و اسکان در هتل ها دغدغه و نگرانی نداشته باشند.
وی توضیح داد : در روز ششم اقامت زائران در مدینه منوره فرایند مغادره به معنای خروج و انتقال زائران از مدینه منوره به مکه مکرمه صورت می گیرد و برای این منظور اتوبوس ها از ساعت 14 تا 16 بعد از ظهر در کنار هتل های محل استقامت زائران مستقر می شوند و از ساعت16 به بعد نیز عملیات انتقال زائران از هتل های مدینه منوره به مسجد شجره که محل میقات زائران برای احرام و عزیمت به مکه مکرمه است، صورت می گیرد.
حیدری با بیان اینکه در زمان حضور زائران در مسجد شجره همکاران حوزه نقل مدینه منوره در آن محل حضور پیدا می کنند، اظهار کرد: زائران پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد شجره در اتوبوس ها مستقر شده و به مکه مکرمه اعزام می شوند.
وی در خصوص کیفیت اتوبوس های درنظر گرفته شده برای زیارت مزارات(زیارت دوره) و انتقال زائران به مکه مکرمه بیان کرد: سازمان حج و زیارت پیش از حضور زائران در سرزمین وحی جلساتی با شرکت های نقل خدمات رسان به زائران داشته و قراردادهای لازم را منعقد می نماید و برای زیارت دوره با یک شرکت و برای بار با دو شرکت و برای مغادره با 5 شرکت سعودی قرارداد بسته شده و همچنین اتوبوس های در نظر گرفته شده برای زائران با کیفیت و مدل سال می باشد.
مسئول نقل درون و بین شهری ستاد مدینه منوره در حج 1401تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای رضایتمندی زائران و حفظ شان و کرامت آنها انجام می دهیم و از امکانات لازم برای بهره مندی از فیوضات معنوی استفاده می گردد؛ ضمن اینکه به اذعان نظرسنجی صورت گرفته از زائران، بیشترین امتیاز به حمل و نقل اخصاص داده شده که از تیم همکاران نقل ستاد مدینه منوره و سایر دست اندرکاران که تلاش شبانه روزی انجام می دهند تشکر می کنیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.