پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

قدم قدم تا عملیات حج تمتع ؛ مکه مکرمه مهیای پذیرش تمامی زایران ایرانی می شود

قدم قدم تا عملیات حج تمتع ؛ مکه مکرمه مهیای پذیرش تمامی زایران  ایرانی می شود

رییس ستاد مکه مکرمه توضیحاتی را در خصوص اعزام زایران به مکه مکرمه بیان کرد و گفت که در حال حاضر ۲۴ هزار و ۷۰۰ زایر در این شهر حضور دارند و در روزهای آتی سایر حجاج نیز وارد این شهر می شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر اکبر رضایی شامگاه سه شنبه هفتم تیرماه درباره آخرین روند اعزام زایران به مکه مکرمه گفت: عزیمت زائران به مکه از دو طریق فرودگاه جده و همچنین مدینه منوره انجام می گیرد یعنی بخشی از زایران از ایستگاههای پروازی به مقصد جده پرواز می کنند و وارد عربستان می شوند و بخش دیگر زایران مدینه قبل هستند که بعد از اقامت ۵ شب در شهر پیامبر (ص) و پس از احرام بستن در میقات شجره به مکه مکرمه مشرف می شوند.
وی در خصوص زایرانی که از فرودگاه جده عازم مکه مکرمه شده اند گفت: از زمان اعزام پروازهای زایران ایرانی به جده تاکنون(شامگاه سه شنبه هفتم تیرماه) ۹۶ کاروان بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۰۳ نفر از طریق این فرودگاه وارد عربستان شده اند که از احرام بستن در میقات جحفه وارد شهر مکه مکرمه شده اند.
رییس ستاد مکه مکرمه در حج ۱۴۰۱ تصریح کرد: پروازهای جده تا بامداد سیزدهم تیرماه ادامه دارد و زایرانی که از جده وارد عربستان شده اند ، مدینه بعد محسوب می شوند یعنی ۵ شب را نیز در شهر پیامبر اقامت می کنند و از فرودگاه مدینه به ایران بازمی گردند.
به گفته رضایی، تاکنون ۱۳ هزار و ۵۱۰ نفر از زایران مدینه قبل نیز بعد از احرام بستن در مسجد شجره وارد مکه مکرمه شده اند.
وی اعلام کرد : در حال حاضر ۲۰۱ کاروان یعنی در حدود ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر در مکه مکرمه حضور دارند و طی روزهای آتی تمامی ۳۹ هزار. و ۶۰۰ زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر می شوند .
رییس ستاد مکه مکرمه تصریح کرد : تمامی شرایط و امکانات خدمت رسانی برای عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ فراهم است و ما تمام تلاش خود را برای رضایتمندی حداکثری انجام می دهیم .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.