مدیر حج و زیارت استان زنجان از اعزام زائران این استان به حج تمتع در قالب 4 کاروان خبر داد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام 495 زائر استان زنجان به حج ابراهیمی

اعزام 495 زائر استان زنجان به حج ابراهیمی

مدیر حج و زیارت استان زنجان از اعزام زائران این استان به حج تمتع در قالب 4 کاروان خبر داد.

ابراهیم احدی در گفتگو با روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: ۴۹۵ زائر استان در قالب ۴ کاروان "مدینه قبل" به حج مشرف می شوند.

وی افزود: زائران استان ۲۵ خرداد ماه با ۲ پرواز از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان بیان کرد: ۸ جلسه آموزشی برای زائران در ایران برگزار شده و ۵ جلسه نیز در مدینه و مکه برای آنان برگزار خواهد شد.

احدی به زائران حج 1401 توصیه کرد : زائران نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی برای دوری از ابتلا به بیماری های رایج در حج از جمله سرماخوردگی اهتمام نمایند. خونسردی و آرامش خود را در مبادی خروجی و ورودی فرودگاه ها حفظ نمایند و همچنین در زمان حضور در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه در همه برنامه های زیارتی و فعالیت ها ، تابع برنامه های جمعی کاروان باشند.

وی تاکید کرد که با توجه به اینکه حفظ سلامتی شرط اصلی زائران برای بهره مندی از فضای معنوی زیارت است، از طرفی زائران در گرم ترین موسم سال اعمال حج را بجا می آورند، نسبت به استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی اهتمام ورزند و از پیاده روی طولانی مدت و حضور در خارج هتل برای برنامه های متفرقه مانند خرید و بازارگردی پرهیز نمایند تا در ایام تشریق آمادگی جسمانی و روحی مناسبی داشته باشند.

احدی همچنین یادآور شد برنامه های ایام تشریق و ساعات انجام مناسکی چون رمی جمره در قالب ساعات مشخصی تعیین شده اند که کاروانها در آن زمان نسبت به انجام مناسک اقدام خواهند کرد؛ ضرورت دارد زائرین محترم کاروان ها در ساعات تعیین شده توسط کاروان برای رمی اقدام نموده و در ساعات دیگر در محل استراحتشان در منا به عبادت و تهجد و برنامه های فرهنگی کاروان بپردازند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.