پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین آمار از ورود و خروج زائران به مدینه منوره تا صبح پنجشنبه

آخرین آمار از ورود و خروج زائران به مدینه منوره تا صبح پنجشنبه
با نزدیک شدن به ایام حج تمتع سال جاری، همچنان ورود حجاج از کشورهای مختلف جهان به عربستان سعودی از طریق فرودگاه های مدینه منوره و جده و حتی به شکل محدودتر، از برخی مرزهای زمینی ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»؛ وزارت حج و عمره این کشور با انتشار آماری در خصوص تعداد زائران ورودی به مدینه منوره به منظور زیارت از مسجد نبوی و حرم مطهر رسول الله (ص)، اعلام کرد که تا ساعات اولیه امروز پنجشنبه، تعداد 330 هزار و 451 زائر از کشورهای مختلف جهان وارد مدینه منوره شده اند.
خبرگزاری ملی عربستان (واس) با ادامه این خبر افزود: بنابر آمار وزارت حج و عمره، از این تعداد 266 هزار و 64 زائر از طریق فرودگاه بین المللی محمد بن عبدالعزیز مدینه و دیگر افراد از طرق زمینی وارد این شهر مقدس شده اند.
بر اساس این گزارش آماری، زائران از کشورهای بنگلادش، نیجریه، پاکستان، هند و سپس جمهوری اسلامی ایران، تا کنون به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم ورود به مدینه منوره را به خود اختصاص داده اند و تنها تفاوت این رتبه بندی نسبت به آمار قبلی، عوض شدن جایگاه های هند و پاکستان است.
همچنین تا لحظه انتشار این گزارش، تعداد 239 هزار و 547 زائر ، مدینه منوره را طی روزهای اخیر به مقصد مکه مکرمه به منظور انجام مقدمات لازم برای ادای مناسک حج ترک کرده اند.
شایان ذکر است بر اساس شرایط تعیین شده از سوی عربستان سعودی، حج امسال به سبب جلوگیری از شیوع کرونا با ظرفیت حدود یک میلیون نفری انجام می پذیرد که این میزان کمتر از پنجاه درصد ظرفیت حجاج در سال های عادی است.
گفتنی است که امسال 39 هزار و 600 نفر از ایران در موسم حج تمتع 1401 حضور خواهند داشت که اکثریت زائران تاکنون وارد عربستان شده اند و اندک زائران باقیمانده کشورمان تا روز سیزدهم وارد خواهند شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.