پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

آشپزخانه ای با تجهیزات مدرن و صنعتی برای طبخ غذای حجاج ایرانی/ظرفیت طبخ و توزیع روزانه 150000پرس وجود دارد

آشپزخانه ای با تجهیزات مدرن و صنعتی برای طبخ غذای حجاج ایرانی/ظرفیت طبخ و توزیع روزانه 150000پرس وجود دارد
مالک آشپزخانه الافندیه مکه مکرمه با بیان اینکه اشپزخانه صنعتی الافندیه در مکه مکرمه در اختیار دست اندرکاران حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، توضیحاتی را در خصوص کیفیت و فعالیت های این آشپزخانه بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ عبدالله قاضی شریف مالک آشپزخانه الافندیه مکه مکرمه با اشاره به تجهیزات صنعتی و مدرن به کار رفته در این آشپزخانه گفت: حدود 4 سال است که این آشپزخانه راه اندازی شده و مخصوص معتمرین و حجاج ایرانی می باشد یعنی فقط در این ایام و برای این منظور راه اندازی شده است.
وی افزود: این آشپزخانه و تجهیزات منحصر به فرد آن براساس قراردادی که با مسئولان حج و زیارت ایران منعقد می شود در اختیار مدیر و آشپزهای ایرانی قرار می گیرد و در صورت عدم حضور ایرانی ها در ایام غیر از تمتع ، این آشپزخانه تعطیل است.
مالک عربی آشپزخانه الافندیه ابراز امیدواری کرد که در صورت از سرگیری عمره مفرده برای ایرانی ها، این آشپزخانه دوباره در این ایام نیز در اختیار آنها قرار گیرد.
وی در خصوص قابلیت و ظرفیت این آشپزخانه مجهز در شهر مکه مکرمه گفت: قابلیت طبخ روزانه 150 هزار پرس(ناهار و شام) وجود دارد که تمامی فرایندها نیز به صورت مکانیزه و صنعتی با کمترین فعالیت دست و نیروی انسانی انجام می گیرد .
مالک آشپزخانه الافندیه تاکید کرد: مجوزهای وزارت حج و عمره عربستان،وزارت صحه عربستان، دفاع مدنی عربستان، شهرداری مکه مکرمه و سایر دست اندرکاران را کسب کرده ایم تمامی مجوزهای بهداشتی و قانونی را در اختیار داریم.
وی در پایان به تعامل مثبت و همکاری و همراهی ایرانی ها در قرارداد فی مابین اشاره کرد و خدمت به طبخ و توزیع حجاج را افتخاری برای خود دانست.
مالک آشپزخانه الافندیه در پایان تصریح کرد: خود و خانواده ام سالهای متمادی است که شغل آشپزخانه داری مشغول هستیم و از سالهای دور نیز با ایرانی ها همکاری داشته ایم که جای قدردانی دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.