پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت

قيمت پكيج‌هاي اعزامي به عتبات تغيير نكرده است

قيمت پكيج‌هاي اعزامي به عتبات تغيير نكرده است

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به اينكه شركت شمسا هزينه‌هاي ارزي خود را با دلار مبادلاتي محاسبه مي‌كند لذا تغيير قيمت ارز در بازار هيچ تاثيري در تغيير قيمت اعزام به عتبات ندارد.

مسعود اخوان گفت: اعزام‌هاي مرحله اول عتبات عاليات طبق برنامه مشخص شده از ۲۹ مرداد شروع شده است و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت. اولويت اعزام در اين مرحله براي كساني است كه در تيرماه سال جاري براي اعزام ثبت‌نام كرده اند.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي جديد ايجاد شده در اعزام زائران عتبات عاليات اظهار داشت: تمام كساني كه در تاريخ مورد نظر ثبت‌نام كرده‌اند اعزام خواهند شد و علاوه بر اين سازمان بر اساس ظرفيت‌هاي خالي موجود در اعزام اين مرحله امكان اعزام زائران بدون پيش ثبت‌نام را دارد.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت تصريح كرد: بر اين اساس كساني كه تمايل دارند در مرحله اول يعني از ۲۹ مرداد ماه تا ۱۵ مهرماه اعزام شوند مي‌توانند بدون پيش ثبت‌نام با مراجعه دفاتر خدمات زيارتي تحت نظارت سازمان اقدام به نام نويسي و اعزام كنند.

وي دربخش ديگري از سخنان خود گفت: در اين مرحله هيچ تغييري در قيمت‌هاي پكيج‌هاي زيارتي نداشتيم و نواسانات ارز در بازار آزاد تاثير در كاهش يا افزايش قيمت‌ها ندارد چرا كه هزينه‌هاي اخذ شده از زائران بر اساس دلار مبادلاتي صورت مي‌گيرد و سازمان و شركت شمسا ارز خود را از بانك‌ها تهيه مي كنند.

اخوان ادامه داد: با توجه به توافقات جديدي كه با مسئولين دولت عراق داشته‌ايم انتظار مي‌رود كه ديگر شاهد حوادث ناگواري براي زائران ايراني نباشيم بنابراين در اعزام زائرا‌ني كه تمايل دارند به كاظمين و سامرا بروند هيچ مشكلي وجود ندارد و همه كاروان به اين دو شهر عراق نيز مشرف مي شوند.

وي اضافه كرد: خوشبختانه با برنامه ريز‌هاي انجام شده تمامي پروازهاي ايران به عراق از ۱۹ استان به دو شهر نجف و بغداد در حال انجام است و ما هيچ مشكلي در خصوص اعزام زائران به صورت هوايي به عراق نداريم. همچنين وضعيت اسكان زائران در عراق بعد از نظارت و بررسي ۱۵ روزه در مرداد ماه خوب ارزيابي شده است و بسياري از هتل‌ها با استاندارد‌هاي بين المللي پذيراي زائران ايراني عتبات عاليات مي‌باشند.

اخوان در خصوص ثبت‌نام مرحله دوم اعزام دوره جديد گفت: بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده پيش ثبت‌نام مرحله دوم از اواسط شهريور آغاز خواهد شد كه تاريخ دقيق آن تا چند روز آينده مشخص خواهد شد. در اين پيش ثبت‌نام همه متقاضياني كه تمايل دارند از تاريخ ۱۶ مهر به بعد اعزام شوند مي‌توانند نام نويسي كنند كه بر اساس اولويت‌ها تعيين شده اعزام آنها در مرحله دوم مشخص شود.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.