پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

«حج» فرصتی مغتنم برای ایجاد همدلی، برادری و همگرایی میان مسلمانان است

«حج» فرصتی مغتنم برای ایجاد همدلی، برادری  و همگرایی میان مسلمانان است
رئیس سازمان حج و زیارت «حج» را فرصتی مغتنم برای ایجاد همدلی ، برادری و همگرایی میان مسلمانان جهان و جامعه بین المللی اسلامی دانست و گفت: در طول سال چنین فرصت بی نظیری همانند حج فراهم نمی شود که همه مسلمانان در کنار یکدیگر حضور یابند بنابراین از این فرصت باید در جهت ایجاد فضای همدلی و مواسات استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت امروز یکشنبه دوازدهم تیرماه در همایش سراسری زائران و کاروانهای اهل سنت، حضور معنوی در سرزمین وحی را فرصت مغتنم و مناسبی برای تذهیب و خودسازی دانست و گفت: شکرگزار حضرت حق هستیم که در این مکان نورانی حضور یافته ایم و دعاگوی میلیونها انسانی که نتوانستند حضور یابند، هستیم و امیدواریم شما برادران عزیز حجی مقبول و سعی مشکور داشته باشید.
وی در ادامه به دیدار با شرکت مطوفین حجاج ایرانی که خدمات لازم در مشاعر و ایام تشریق را انجام می دهد اشاره کرد و افزود: طی روزهای گذشته با همراهی این شرکت بازدیدی را از عرفات و منا و مشعر انجام دادیم و در جریان امور مربوطه و خدمات مدنظر در ایام تشریق قرار گرفتیم.
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: تمهیدات لازم از سوی شرکت مربوط به امور حجاج ایرانی در مشاعر اندیشیده شده و امکانات متفاوتی نسبت به سالهای قبل در عرفات، منا و مشاعر برقرار گشته است.
به گفته حسینی، پیش بینی های مربوط به خدمات رفاهی درون خیام و چادرها، امکانات مربوط به برق کشی ، بهینه سازی وضعیت کولرها و خدمات سرمایشی، بهبود وضعیت سرویس های بهداشتی و افزایش کیفیت خدمات در مشاعر به خوبی صورت گرفته و نسبت به سنوات قبل ارتقا خدمات را در این حوزه شاهد هستیم.
وی در ادامه حج را بهترین فرصت برای ایجاد همدلی، برادری و همگرایی میان جامعه بین المللی اسلامی دانست و تصریح کرد: در طول سال چنین فرصت بی نظیری همانند حج فراهم نمی شود که همه مسلمانان در کنار یکدیگر حضور یابند بنابراین از این فرصت مغتنم باید در جهت ایجاد فضای همدلی و مواسات استفاده کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: طبق آیات و روایت های متعدد بر برادری و همدلی در میان مسلمانان تاکید ویژه ای شده است؛ حتی اگر در جامعه ای میان مسلمانان درگیری و اختلافی صورت پذیرد و اصلاح ذات البین از سوی دیگر مسلمین انجام نگیرد این با منش اسلام مغایر است چرا که همگان باید همدلی و مواسات را به منصه ظهور برسانیم.
حسینی با بیان اینکه در ایران اسلامی برادران اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر زندگی می کنند گفت: این درس برادری می تواند برای سایر کشورها الگو باشد و از آن بهره برداری مناسبی نمایند.
وی با اشاره به اینکه حج می تواند بهترین آموزه برای وحدت و انسجام جامعه اسلامی باشد گفت: این رویکرد در توصیف و شعار امسال بعثه مقام معظم رهبری هم وجود دارد؛ بنابراین حج بهترین فرصت برای ایجاد انسجام، وحدت و برادری است و ما به عنوان یک ایرانی مسلمان می توانیم مبین یسک شخصیت مسلمان باشیم که با رویکرد اخلاقی خود این برادری را به نمایش بگذاریم.
حسینی تاکید کرد: هرکجا که پیام دشمنی و اختلاف افکنی میان مسلمانان امد پیام دشمنان است و هر جایی که پیام برادری و همدلی آمد نشاندهنده پیامی الهی است که مسلمانان را به برادری می خواند.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین رفتار و عملکرد برادران و خواهران اهل سنت را در طول مراسم حج مناسب دانست و تصریح کرد: شما عزیزان جزو کم توقع ترین و نجیب ترین زایران هستید و از همه شما بابت این همدلی و همراهی قدردانی می کنیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.