پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجاج ۱۵روز قبل از اعزام واكسن مننژيت بزنند

حجاج ۱۵روز قبل از اعزام واكسن مننژيت بزنند

رئيس جمعيت هلال احمر شهر تهران با اشاره به اينكه حجاج ۱۵ روز قبل از اعزام به عربستان اقدام به تزريق واكسن مننژيت كنند، گفت: مراكز تزريق واكسن جمعيت هلال احمر از ساعت ۸ تا ۱۳ بجز جمعه‌ها بدون هيچ محدوديتي در خدمت زائران سرزمين وحي است.

به گزارش حج نیوز، با توجه به اعزام نخستين گروه زائران ايراني از ۲۳ شهريور ماه كه عازم سرزمين وحي مي‌شوند يكي از مهم‌ترين ملزومات براي حجاج، تزريق واكسن مننژيت است كه در اين زمينه اميرحسين جنيدي رئيس جمعيت هلال احمر شهر تهران، در تشريح چگونگي تزريق واكسن مننژيت به حجاج اظهار داشت: حجاج بهتر است ۱۵ روز قبل از اعزام نسبت به تزريق واكسن مننژيت اقدام كنند و در حال حاضر نيز هيچ محدوديتي در ارائه خدمات واكسن مننژيت نداريم.

وي با اشاره به مراكز ارائه خدمات واكسن مننژيت در شهر تهران افزود: چند مركز در شهر تهران از جمله در شرق تهران (خيابان جشنواره) شمال تهران (فرمانيه)، جنوب تهران (شهر ري) و در مراكز هلال احمر خيابان وليعصر (شهيد ياسمي) ميدان انقلاب (خيابان كارگر جنوبي) و بهارستان (خيابان دانشسرا) خدمات تزريق واكسن مننژيت به حجاج ارائه مي‌شود.

جنيدي ادامه داد: زائران خانه خدا مي‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ بجز روز جمعه به مراكز جمعيت هلال احمر شهر تهران براي تزريق واكسن مننژيت مراجعه كنند و متعاقب آن نيز در استان‌ها و شهرهاي كشور اين خدمات توسط مراكز جمعيت هلال احمر ارائه مي‌شود.

وي در تشريح ارائه خدمات جديد در زمينه تزريق واكسن مننژيت بيان داشت: امسال با رايزني‌ها و هماهنگي‌هايي كه با مديران كاروان‌ها انجام داده‌ايم تيم‌هاي سيار هلال احمر به محل توجيه جلسات حجاج رفته‌اند و تاكنون از ۷۰ كاروان توانسته‌اند واكسن مننژيت ۲۰ كاروان را انجام دهند و هزينه‌هاي تزريق اين واكسن‌ها با هماهنگي مديران كاروان‌ها دريافت شده است.

جنيدي به هزينه هر واكسن مننژيت كه دو سال نيز اعتبار از نظر اثرات باليني خواهد داشت اشاره كرد و افزود: قيمت كنوني اين واكسن‌ها ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان است كه چندين ماه است اين قيمت براي واكسن مننژيت تعيين شده است در حاليكه در گذشته قيمت واكسن مننژيت ۲۰ هزار تومان بود زيرا در آن زمان براي تهيه واكسن مننژيت از ارز ۱۲۲۶ استفاده مي‌كرديم ولي در حال حاضر با توجه به حذف ارز مرجع از ارز ۲۵۰۰ توماني بهره‌مند مي‌شويم كه متعاقب آن هزينه واكسن مننژيت نيز افزايش يافته است.

وي به اهميت كارت زرد رنگي كه عنوان كارت ايمن‌سازي براي حجاج را دارد اشاره كرد و گفت: بعد از تزريق واكسن مننژيت اين كارت در اختيار زائران خانه خدا قرار مي‌گيرد و آنها حتماً بايد اين كارت را كه دو سال نيز اعتبار خواهد داشت در زمان اعزام به عربستان همراه داشته باشند زيرا در مواقعي ماموران در كشور عربستان از زائران اين كارت را درخواست مي‌كنند.

گفتنی است در حج امسال، ۶۳ هزار و ۹۹۰ زائر ايراني به منظور زيارت خانه خدا عازم سرزمين وحي مي‌شوند.

 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.