پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

چه تعداد زائر ایرانی در مدینه به روضه منوره مشرف شدند؟

چه تعداد زائر ایرانی در مدینه به روضه منوره مشرف شدند؟
از تاریخ بیست و دوم خرداد ماه امسال که اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی و مدینه منوره آغاز شد تا روز سیزدهم تیرماه بیش از 21 هزار نفر ایرانی به روضه منوره مشرف شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ اعزام زائران حج تمتع 1401 که از روز 22 خرداد ماه آغاز شده بود در شامگاه 12تیرماه پایان یافت و در این اعزام ها که به فرودگاه مدینه منوره و جده انجام گرفت جمعا 39 هزار و 600 نفر وارد عربستان شدند. بخشی از این زائران مدینه قبل و بخشی مدینه بعد هستند که زائران مدینه قبل در ابتدای سفر 5 شب را در مدینه اسکان می یابند و سپس عازم مکه مکرمه می شوند.
اما امسال وزارت حج و عمره عربستان سعودی برای تمامی زائران کشورهای اسلامی که در موسم حج تمتع حاضر هستند برخی محدودیت ها و ضوابط را تعیین کرده که یکی از این محدودیت ها شامل نوبت دهی برای زیارت روضه منوره در شهر مدینه بوده است.
یعنی تمامی زائران حج امسال می توانند با ورود به سامانه ای که از سوی وزارت حج و عمره عربستان تعیین شده است نام نویسی کرده و براساس ساعت تعیین شده فقط یک بار به روضه منوره مشرف شوند.
لذا زائران در طول 5 شب اقامت خود در مدینه منوره می توانند یکبار از فیض زیارت و عبادت در روضه منوره بهره ببرند.
در این میان بیش از 21 هزار نفر از زائران مدینه قبل کشورمان توانستند در بازه زمانی ذکر شده با کسب نوبت و براساس شرایط و ضوابط تعیین شده بعد از نام نویسی در سامانه توسط بخش انفورماتیک سازمان حج و زیارت، به روضه منوره تشرف یابند.
نوبت گیری برای تشرف به روضه منوره برای زائران مدینه بعد هم از سوی بخش رایانه و با هماهنگی کاروانها انجام خواهد گرفت.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.