پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

رعایت دستورالعل های بهداشتی در منا؛ برپایی چادر مخصوص حلق برای حجاج ایرانی

رعایت دستورالعل های بهداشتی در منا؛ برپایی چادر مخصوص حلق برای حجاج ایرانی
رئیس ستاد مکه مکرمه در حج 1401 با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مشاعر مقدسه، اعلام کرد که در منا چادر مخصوص برای حلق زائران تدارک دیده شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمام حج و زیارت؛ همایش مدیران مجموعه ها و کاروان های حج تمتع 1401 امروز سه شنبه چهاردهم تیرماه با حضور اعضای ستاد، رئیس سازمان حج و زیارت ، جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مدیران مجموعه ها و کاروان ها در مکه مکرمه برگزار شد.
دکتر اکبر رضایی در این مراسم با بیان اینکه مدیران کاروان ها و مجموعه ها و همچنین روحانیون وظیفه مهمی در روزهای پی رو دارند تاکید کرد: خدمات لازم در زمان حرکت و استقرار فراموش نشود ؛ مطابق برنامه تعیین شده اقلام تدارکاتی باید به موقع ارسال شود و پیش بینی های لازم برای زائران در نظر گرفته شود.
وی افزود: کم کم به شروع عملیات اعزام زایران به مشاعر مقدسه نزدیک می شویم و هم اکنون نیز تمام زایران ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و اماده عملیات هستند.
رئیس ستاد مکه مکرمه در حج 1401 تصریح کرد: حمل و نقل ترددی نیز به صورت کامل مهیای انتقال 39 هزار و 600 حاجی ایرانی است و تمامی نیروها آمادگی لازم برای اعزام زائران را دارند؛ ضمن اینکه اهتمام به برنامه زمانبندی برای سوار شدن و پیاده شدن از اتوبوس ها و توجه به دستورالعمل ها الزامی است.
به گفته رضایی، مدیران کاروان ها و مجموعه ها به نکات ضروری همانند توجه به نظم و زمانبندی دقیق برای عزیمت به عرفات با حمل و نقل ترددی را مدنظر قرار دهند و زائران را توجیه نمایند.
وی افزود: زائران قبل از اعزام حتما به دستورات مدیران کاروان توجه کنند و از تجمع در لابی هتل ها خودداری نمایند.
رئیس ستاد مکه مکرمه در حج 1401 با بیان اینکه بیتوته و خروج از مزدلفه نیز باید بر اساس نظم تعیین شده باشد، گفت: هیچ یک از کاروان ها اجازه ندارند که زودتر از زمان تعیین شده از مزدلفه خارج شوند و این موضوع نیز براساس نظم است.
رضایی با بیان اینکه امسال در مشاعر مقدسه امکانات و زیرساخت های مناسبی تدارک دیده شده است گفت: در خیمه ها تشک ها و ملحفه های یکبار مصرف تعبیه شده اما این تشک ها مخصوص یک نفر نمی باشد بلکه همانند فرش و برای راحتی و آسایش زائران و مسائل بهداشتی است که نکات ایمنی نیز به طور جد باید رعایت شود؛ ریختن هرگونه خاکستر سیگار از سوی افراد سیگاری می تواند فاجعه آفرین باشد.
وی در خصوص خدمات دیگری که در منا به طور ویژه در نظر گرفته شده است گفت: امسال در منا یک چادر مخصوص حلق زائران در نظر گرفته شده و تعدادی صندلی نیز برای این منظور در چادرها تعبیه شده است که ازتجمع در مکان های دیگر برای حلق جلوگیری می شود ؛ با این رویکرد بهداشت محیط و بهداشت زائران نیز به طور جد رعایت می شود.
رئیس ستاد مکه مکرمه در پایان ضمن تقدیر از همه مدیران کاروان ها و مجموعه ها بر آرامش بخشی به زائران تاکید کرد و ارزوی سلامت برای همه عزیزان نمود.



امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.