پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

واحد راهنمایی حجاج قوت قلبی برای آرامش زائران/ضرورت داشتن حس مسئولیت پذیری و استقامت

واحد راهنمایی حجاج قوت قلبی برای آرامش زائران/ضرورت داشتن حس مسئولیت پذیری و استقامت
رئیس سازمان حج و زیارت عملکرد واحد راهنمایی حجاج و حمل و نقل درون شهری و آشپزخانه ها را سخت و از طرفی ستودنی دانست و تاکید کرد: واحد راهنمایی حجاج قوت قلبی برای آرامش زائران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی امروز در همایش واحد راهنمایی حجاج در مکه مکرمه اظهار کرد: یکی از مهمترین شعارها و راهبردهایی که همیشه مطرح بوده و بارها نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دست اندرکاران حج بدان اشاره کرده اند برگزاری حج همراه با عزت، کرامت و امنیت بوده که امسال موضوع سلامت حجاج هم در کنار عناوین ذکر شده مورد توحه است.
وی افزود: با توجه به همه گیری کرونا یکی از دغدغه های ما بحث سلامت حجاج بود که در این راستا پیش از سفر و در طول سفر هماهنگی های لازم با متولیان پزشکی حج و زیارت اندیشیده شد و بحمدالله تا امروز خدمات مناسبی در موضوع سلامت حجاج ارائه شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت واحد راهنمایی حجاج را یکی از مهمترین و خطیرترین بخش های خدمت رسان دانست و گفت: شما امدادگران که در واحد راهنمایی به فعالیت می پردازید کار سختی را در پیش دارید چراکه رویکرد و رفتار شایسته شما می تواند احساس امنیت خاطر را در زائران ایجاد کند.
به گفته حسینی، عملکرد واحد امداد و راهنمایی حجاج به ویژه برای زائران نوبت اول بسیار حائز اهمیت است زیرا نگرانی آنها در تردد ها و یافتن مسیرها را رفع می نماید.
وی با بیان اینکه رفع دغدغه های مربوط به مناسک به عهده روحانیون است ، گفت: کاهش دغدغه های مربوط به امنیت خاطر و آرامش بخشی به ضیوف الرحمان وظیفه شما عزیزان است که با کاورهای زردرنگ خود در مکه مکرمه ، کنار مسجدالحرام، مشاعر مقدسه و ...به صورت شبانه روزی فعالیت می کنید.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برخی افراد کار امداد و راهنمایی حجاج را ساده می انگارند، گفت: یکی از مهمترین اقدامات در ستاد، کارهای واحد شما می باشد چراکه بهترین قوت قلب و آرامش خاطر را در زمانهایی که زائران راه خود را نمی یابند، منعکس می کنید و با لبخند و سخن نیکو راه را به افرادی که نگران هستند نشان می دهید.
وی تاکید کرد: در ایام تشریق و در مشاعر مقدسه نیز واحد امداد و راهنمایان وظیفه مهمی دارد و به راهنمایی حجاج می پردازد که اجر این کار عظیم به اندازه اجر و مقام حاجیان محسوب می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: حاجی در اعمال حج به دنبال آرامش و انجام مناسک در فضایی آرام است لذا این آرامش بخشی با کمک شما عزیزان منتقل می گردد.
حسینی تاکید کرد: حس مسئولیت پذیری و داشتن استقامت در کار شما اثرگذار است و فعالیت شما را تکمیل تر می نماید؛ قطعا با در اختیار داشتن این دو احساس مهم در کار موفق خواهید شد و حسنات و اجر منزلت بالایی را در پیشگاه خداوند بدست می آورید.
وی همچنین از راه اندازی اپیلیکیشن زائر یاب برای کمک و راهنمایی زائران خبر داد و گفت: لینک این اپ برای همه مدیران و از طریق آنها برای تمامی زائران ارسال شده است و زائران ئر صوذرت نصب این لینک، در زمانی که نیازمند کمک باشند آن را ارسال می نمایند که به سرعت با شناسایی محل زائر مورد نظر، خدمات و راهنمایی و امداد صورت می گیرد.
حسینی با بیان اینکه این لینک و فعالیت نرم افزاری توسط ستاد مدیریت بحران که فعالیت عمده ای برای آرامش و امنیت حجاج به عهده داشته طراحی و اجرا شده است گفت: رفته رفته باید به سمت هوشمند سازی در خدمات برویم و کارهایی از این دست در کنار رویکرد تجربی و سنتی تاثیرات بسزایی را دارد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سعید کوزه گران مسوول واحد راهنمایی حجاج به ایراد سخنرانی پرداختند .
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.