پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

ذابحین حج صحت را فدای سرعت نکنند/تاکید بر نظم و رعایت دستوارالعمل ها

ذابحین حج صحت را فدای سرعت نکنند/تاکید بر نظم و رعایت دستوارالعمل ها
رئیس سازمان حج و زیارت عملکرد ذابحین حج تمتع کشورمان را به لحاظ فعالیت و رویکرد اعتقادی ستودنی و قابل تقدیر دانست و به آنها توصیه کرد که سرعت را فدای صحت نکنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی امروز چهارشنبه پانزدهم تیرماه در همایش متمرکز عوامل اجرایی با ذابحان حج تمتع 1401 در مکه مکرمه گفت: شما ذابحین افرادی خدوم و زحمتکش هستید که بی منت و به صورت گمنام به ضیوف الحرمان خدمت می کنید و بی شک این عملکرد شما ثبت و ضبط خواهد شد.
وی افزود: زحمات شما ذابحین که در سایر ایام حج در بخش هایی همانند نقل، امداد و ... فعالیت می کنید بسیار تاثیرگذار، خالصانه و بدون ریا است زیرا با رویکرد جهادی و شبانه روزی زیر آفتاب سوزان به خدمت رسانی زائران می پردازید و این اقدامات قابل تقدیر است.
رئیس سازمان حج و زیارت، اجر و منزلت اقدامات ذابحین را به اندازه اجر و ثواب زائران دانست و تاکید کرد: نیت و اقدام شما جزو حسنات ثبت و ضبط می شود.
حسینی با بیان اینکه راهبرد حج و زیارت توجه به عزت، کرامت،سلامت و بویژه امنیت حجاج است گفت: این امنیت می تواند امنیت و آرامش روانی هم معنا شود که این مهم را شما با عملکرد خود در ذبح و همچنین در سایر بخش ها همانند امداد و حمل و نقل درون شهری و .... عملیاتی می کنید.
وی افزود: شما زمانی که در ساعات غیر ذبح در امداد یا حمل و نقل خدمت می کنید با حضورتان نوعی امنیت و آرامش خاطر را متبادر می کنید و این برای زایرانی که برای نخستین بار در سرزمین وحی حاضر شده اند و شما را باکاورهای مشخص می بینند نوعی دلگرمی است.
حسینی با بیان اینکه شما ذابحین از میان تعداد زیادی متقاضی برگزیده شده اید گفت: بی شک شما بدنبال انگیزه های مادی نبوده اید زیرا این اقدامات رویکرد مادی ندارد بلکه فقط عشق به خدمت برای ضیوف الحرمان شما را بدین جا رسانده است.
وی با بیان اینکه براساس گزارش بانک توسعه اسلامی شما ذابحین ایرانی جزو بهترین ذابحین هستید گفت: امیدارم همانطور که به جهت رعایت شرعیات در ذبح دقت لازم را دارید در اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه ها و نظم و انضباط مطرح شده نیز دقت و اهتمام ویژه ای داشته باشید.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: هر کدام از شما تقریبا برای ذبح قربانی یک هزار حاجی وکیل هستید بنابراین کار بسیار مهم و خطیری را دارید زیرا ذبح تنها عمل مهمی است که در جلوی دید حاجی انجام نمی گیرد بنابراین باید دقت لازم در شرعیات را مورد توجه قرار دهید.
وی تاکید کرد: شما ذابحین می بایست استقامت، دقت و آمادگی کافی را داشته باشید و با اهتمام ویژه به فعالیت بپردازید تا خدایی ناکرده مدیون زایر نشویم
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سرعت نباید فدای صحت شود و با تمام توان و دقت باید اقدام به فعالیت نمایید، اظهار کرد: اعمال خیر شما انشاالله مورد قبول خداوند و امیرالحاج امام زمان (عج) قرار گیرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.