پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حکم وزیر ارشاد، سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت شد+زندگینامه

با حکم وزیر ارشاد، سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت شد+زندگینامه
علی جنتی , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی سعید اوحدی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

به گزارش حج نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، متن حکم علی جنتی به شرح زیر است: نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه حج و زیارت و گردشگری به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب می شوید.

امید می رود با استعانت از خداوند متعال و هماهنگی کاری با نماینده محترم ولی فقیه در آن سازمان و بهره گیری از کلیه نیروهای کارآمد و با تجربه در جهت تقویت و گسترش امور حج و زیارت , بهره گیری بهینه از امکانات مالی سازمان و ارائه خدمات خالصانه به حجاج ، معتمرین و زائران عتبات مقدسه موفق و موید باشید.

زندگینامه رئیس جدید سازمان حج و زیارت:

سعيد اوحدي ديپلم رياضي خود را در سال ۱۳۵۴ از دبيرستان دكتر هشترودي تهران اخذ كرد. وي در همان سال در كنكور سراسري در رشته مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي شريف پذيرفته شد، اما رشته مورد علاقه او مهندسي راه وساختمان و برق بود؛ بنابراين در آزمون اعزام به خارج شركت كرد و با رتبه عالي از پنج دانشگاه معتبر و مطرح آمريكا پذيرش گرفت.
دانشگاه «لانبيچ كاليفرنيا» كه از دانشگاه هاي مطرح دنيا است انتخاب او بود. اوحدي بعد از ورود امام خميني (ره) به كشور و مدتي حضور در فعاليت هاي اجتماعي و سياسي در شهريور ۵۸ مجدداً براي ادامه تحصيل به آمريكا بازگشت. او در اين مقطع به فعاليت‌هاي سياسي خود در آمريكا شدت بخشيد.
سخنراني در جمع دانشجويان آمريكا و اروپا و افشاگري جنايات آمريكا و بيان علت تسخير سفارت آمريكا در ايران، از جمله اين فعاليت‌ها بود.
او با آغاز جنگ تحميلي در سال ۱۳۵۹ دوباره به ايران برگشت و از همان آغاز جنگ، حضوري فعال در جبهه‌ها داشت. اوحدي سرانجام در بهمن ۱۳۶۱ و در عمليات والفجر مقدماتي با سمت مسئوليت فرمانده دسته، به همراه جمعي از همرزمان خود به اسارت درآمد.
روحيه مبارزه‌طلبي او در مدت اسارت باعث شد كه بارها بين اردوگاه‌هاي مختلف جابه‌جا شود و نزديك به هشت سال اسارت خود را در اردوگاه‌هاي موصل يك، رماديه، بين‌القفسين، موصل چهار، سلول الرشيد بغداد و اردوگاه پنج (افسران) گذراند.
اسارت او آن‌قدر طول كشيد كه خبر شهادت برادرش را در اسارت دريافت كرد. اوحدي سرانجام در مرداد سال ۶۹ همراه ساير اسرا به وطن بازگشت.
او پس از بازگشت به كشور در پست‌ها و مسئوليت‌هاي مختلفي از جمله معاونت سياحتي وزارت ارشاد، مديريت عمره كشور ، مديريت نمايشگاه‌هاي تمدن اسلامي در مالزي و مدير عامل شركت اقتصادي و خودكفايي آزادگان از سال ۸۸ تا ۹۱ انجام حضور داشت.

(گفتنی است مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت فردا سه شنبه (92/06/05) ساعت 11:30 در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.)
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.