پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

سرپرست حجاج ايراني تاكيد كرد:پيام پيامبران الهي با برائت عجين است

سرپرست حجاج ايراني تاكيد كرد:پيام پيامبران الهي با برائت عجين است
حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم برائت از مشرکین در سرزمین عرفات با اشاره به تاكيد امام امت (رض) بر برائت از كفر و شرك در كنگره عظيم حج، تصريح کرد: پيام پيامبران الهي با برائت عجين است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت صبح امروزدرمراسم برائت ازمشرکین درصحرای عرفات، به تبيين فلسفه این مراسم پرداخت و بر لزوم برائت از شرك و كفر و همزمان ايمان به خدا و رسول اكرم تاكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاكيد بر نقش ايمان در نفي كافر و كفر تصريح كرد: پيام پيامبران الهي با برائت عجين است و آيه 256 سوره بقره" لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ" تصريح دارد كفر و ایمان تظاهربردار نیست.
وي افزود: نمي تواند فردي بگويد من به خدا ايمان دارم و همزمان با رژيمي كه كودكان فلسطيني را مي كشد، دست رفاقت دهد.
سرپرست حجاج ايراني تصريح كرد: لازمه برائت از شرك و استكبار، نفي و كفر طاغوت و روي گرداندن از آن و ايمان به خدا است.
حجت الاسلام والمسلمين نواب در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه بيش از يك ميليون و صد و پنجاه هزارنفردر كشورمان درنوبت حج قرار دارند به زائران توصيه كرد كه از فرصت حضور در سرزمين عرفات و روز عرفه و در لحظاتي كه ارتباط بين انسان و خدا برقرار مي شود، حداكثر بهره را ببرند.
وي با بيان اينكه امروز جمعه و متعلق به امام زمان(عج) است، از زائران خواست كه از خدا طلب كنند اين انتظار به سر آيد و دل هاي شيعيان كه به حضرت حجت عشق مي ورزند با فرج امام عصر شاد شود.
حجت الاسلام والسلمين نواب در ادامه از امام امت بعنوان احياء كننده حج ابراهيمي ياد كرد و خطاب به زائران گفت: مقام معظم رهبري بسيارعلاقمند هستند كه به زيارت بيت الله الحرام و حرم نبوي مشرف شوند ولي مسئوليت ها مانع شده است، حتما در عرفات، مشعر و منا از امام امت و مقام معظم رهبري ياد كنيد.
سرپرست حجاج ايراني همچنين با گراميداشت حضور خانواده شهدا و جانبازان در اين مراسم، به حجاج بيت الله الحرام گفت در اين ايام و حضور در اين سرزمين و اماكن مقدس كه ممكن است براي هر فردي يك بار در عمرش اتفاق بيافتد همه كساني را كه از آنها التماس دعا داشتند، ياد كنند.
اميرالحاج ايران با اشاره به اينكه از شيوع كرونا تاكنون بيش از 250 نفر از روحانيون و خادمان ضيوف الرحمان به ديار باقي شتافتند، ياد آيت الله ري شهري نماينده اسبق ولي فقيه در امور حج و زيارت را گراميداشت و درپايان سخنان خود از خدمات دست اندركاران و كارگزاران حوزه حج بويژه دكتر سيد صادق حسيني رئيس سازمان حج و زيارت و حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين ركن الديني جانشين نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ارائه خدمات به ضيوف الرحمان تقدير كرد.
سرپرست حجاج ايراني سپس پيام مقام معظم رهبري به حجاج بيت الله الحرام را قرائت كرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.