پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

نخستین روز اعمال حجاج در منا به خوبی برگزار شد/خروج حجاج از منا عصر روز دوازدهم

نخستین روز اعمال حجاج در منا به خوبی برگزار شد/خروج حجاج از منا عصر روز دوازدهم
رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه نخستین روز اعمال حجاج کشورمان بحمدالله به خوبی در منا برگزار شد گفت: حجاج طی روزهای یازدهم و دوازدهم نیز به رمی جمره می پردازند و عصر روز دوازدهم از سرزمین منا خارج می شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی امروز شنبه مصادف با دهم ذی الحجه و بعد از پایان مراسم اظهار کرد: امروز در سرزمین وحی روز عید سعید قربان بود و حجاج کشورمان به ادای اعمال حج تمتع پرداختند.
وی افزود : حجاج کشورمان روز گذشته همزمان با روز عرفات و امروز مصادف با روز عید قربان دعاگوی مردم شریف ایران اسلامی بوده اند و در سایر اعمال خود نیز نایب الزیاره میلیون ها ایرانی هستند.
رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه حجاج کشورمان روز گذشته در صحرای عرفات دعای عرفه را زمزمه کردند، گفت: بخشی از حجاج شامگاه گذشته وارد منا شدند و بخش اعظمی از حجاج در مشعر الحرام تا صبح بیتوته کردند و سپس عازم منا شدند که در اصل تمام حجاج کشورمان امروز صبح روز عید قربان در منا حضور یافتند.
حسینی تصریح کرد: حجاج کشورمان امروز همزمان با عید سعید قربان وارد منا شدند و عازم رمی جمرات برای رمی جمره عقبه شدند و سه عمل عبادی خود را انجام دادند.
وی افزود : رمی جمره عقبه ، قربانی و سپس تقصیر یا حلق سه عملی بود که حجاج عزیز کشورمان انجام دادند و بخش عمده ای از مناسک حج تمتع را پشت سر گذاشتند.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد : هنوز بخشی از اعمال حجاج کشورمان باقی مانده است که باید آن را انجام دهند و طی دو روز آینده نیز باید در منا حضور داشته باشند و به ادای اعمال بپردازند ؛ طی دو روز آتی نیز رمی جمره انجام می گیرد و کار مناسک ظهر روز دوازدهم ذی الحجه خاتمه می یابد.
حسینی اعلام کرد: بعد از بیتوته در منا و ادای اعمال به ویژه رمی جمرات، همه حجاج کشورمان عصر روز دوازدهم از منا خارج می شوند و به دیگر اعمال مربوطه می پردازند .
وی تصریح کرد: بحمدالله همه حجاج کشورمان در سلامت کامل هستند و مشکل خاصی وجود ندارد و تمامی برنامه ریز ی ها بر اساس زمانبندی دقیق و دستورالعمل های اجرایی تدوین شده انجام می گیرد .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.