پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

تهران میزبان بیشترین زائر و عوامل اجرایی در حج ۱۴۰۱

تهران میزبان بیشترین زائر و عوامل اجرایی در حج ۱۴۰۱
مدیر حج و زیارت استان تهران از اعزام ۱۱ هزار و ۳۰۰زائر و عوامل اجرایی حج از ایستگاه پروازی استان تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سید عباس حسینی گفت: 11هزار‌و 300زائر استان تهران و عوامل اجرایی شامل 5هزار 388زائر استان تهران و همچنین نیروهای ستاد، مجموعه ها و هیئت پزشکی در قالب 25 پرواز "مدینه قبل" به مقصد فرودگاه مدینه از 22 خرداد ماه تا تا 8 تیرماه و همچنین 22 پرواز "مدینه بعد" به مقصد فرودگاه جده از 25 خرداد تا 12 تیرماه به حج اعزام می شوند.

وی افزود: کاروان های مدینه قبل در قالب 27 پرواز از ۲۳ تیر تا ۷ مرداد از جده به تهران و کاروان های مدینه بعد در قالب ۲۲ پرواز از ۲۷ تیر تا ۷ مرداد، مدینه منوره را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

حسینی بیان کرد: زائران استان های تهران ، البرز، قم، قزوین، سمنان ، لرستان، مرکزی، کرمانشاه ، گیلان و شهرستان کاشان از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی به حج اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت استان تهران در خصوص کلاس های آموزشی زائران استان تهران اظهار داشت: طبق دستورالعمل، برای کاروان های «مدینه قبل» ۸ جلسه و برای کاروان های «مدینه بعد» ۱۰ جلسه آموزشی در ایران برگزار شده و در مکه و مدینه برای هر کاروان سه تا چهار جلسه آموزشیِ برگزار خواهد شد.

حسینی به زائران توصیه کرد: پروتکلهای بهداشتی و اصول تغذیه را در طول سفر حج رعایت نمایند و در نمازهای جماعت و برنامه های آموزشی و فرهنگی کاروان حضور فعال داشته باشند. زائران نهایت همکاری را با مدیر و روحانی و عوامل اجرایی کاروان داشته باشند.

مدیر حج و زیارت استان تهران خاطر نشان کرد: حجاج در ایام تشریق بعلت محدودیت فضا مراعات یکدیگر را بنمایند. همچنین با حضور در مسجد الحرام و مسجد النبی و تلاوت قرآن در طول سفر، حداکثر بهره مندی معنوی را از سفر حج داشته باشند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.