پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نمایندگان بیوت برخی از مراجع معظم تقلید در بازدید از آشپزخانه مرکزی الدخیل خطاب به دکتر موسوی :

شما بیش از وظیفه تان دارید تلاش می کنید و بدون تردید در اجر و ثواب اعمال همه حجاج سهیم می باشید

شما بیش از وظیفه تان دارید تلاش می کنید و بدون تردید در اجر و ثواب اعمال همه حجاج سهیم می باشید

به گزارش خبرنگار اعزامی حج نیوز به مدینه منوره :پیش ظهر امروز پنج شنبه جمعی از نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید بهمراه حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در راستای اطلاع از روند خدمات رسانی به حجاج ایرانی بیت الله الحرام و همچنین آشنایی با روند فعالیت مراکز پخت صنعتی مدینه منوره، آشپزخانه الدخیل را مورد بازدید و از نزدیک در جریان کارکرد آن قرار گرفتند.
در مراحل مختلف این برنامه علاوه بر توضیحات ریاست محترم سازمان حج و زیارت مدیران و مسئولان بخش های مربوطه پیرامون چگونگی تهیه و توزیع غذای گرم  زائران ایرانی مطالبی را به استحضار رساندند..
در این دیدار نمایندگان بعثه های مراجع معظم تقلید باتشکر از زحمات و تلاش های صورت گرفته جهت برگزاری شایسته و توام بارفاه حج تمتع سال 91 ،کیفیت غذا و روند فعالیت آشپزخانه های مدینه را بسیار مطلوب و بالاتر از حد تصور موجود برشمردند و مواردی همچون نظم حاکم ،رعایت نکات بهداشتی و تامین اقلام خوب و تمیز ،تهیه گوشت گرم و با ذبح اسلامی را بی نظیر دانستند و خواهان انعکاس این فعالیت ها جهت آگاهی مردم در داخل کشور شدند.
پس از پایان بازدید نمایندگان مراجع معظم تقلید در نمازخانه ،نشست کوتاهی با ریاست سازمان حج و زیارت برگزار و برخی به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند. در این دیدار حجةالاسلام و المسلمین سیدمحمود وزیری عضو بعثه حضرت آیةالله  مکارم شیرازی به نمایندگی از حاضران ضمن تشکر و تقدیر از اقدامات و مدیریت خوب و شایسته آقای دکتر موسوی گفت:بنده قبلا" برای حج عمره آمده بودم اما امور به این شکل نبود و برای ما تازگی داشت .
وی خطاب به آقای موسوی گفت: شما بیش از وظیفه تان دارید تلاش می کنید و بدون تردید در اجر و ثواب اعمال و مناسک همه حجاج سهیم می باشید. بنده از طرف همه آقایان سلام و عرض خسته نباشید می گویم ،هم حسن مدیریت و سرپرستی دارید و هم با کلام دلنشین شما دل ماشاد شد.ان شاءالله همه ما در تماس با حضرات مراجع می خواهیم که دعاگوی شما باشند.و اعلام می کنیم عروج و معراج زائر ایرانی جز با وحدت حضرتعالی و نماینده محترم ولی فقیه امکان پذیر نیست ،که الحمدالله وحدت در بهترین شکل برقرار است .خداوند شما را در دنیا و آخرت زیر پرچم حضرت بقیةالله الاعظم (عج) محفوظ و موفق بدارد.حجةالاسلام و المسلمین آقای دکتر موسوی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در خصوص هدفمندی سهمیه حج عمره گفت: ما در این مسیر مصمم هستیم و هرگونه هزینه ای را تحمل خواهیم کرد. البته برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مستظهر به حمایت مردم و مراجع معظم تقلید خواهیم بود .متاسفانه عده ای که با طرح این موضوع منافع خود را در خطر دیدند، شروع به سنگ اندازی کرده و برای رسیدن به اغراض سیاسی خود وحدت که مظهر و شکوه حج بوده را هدف قرار داده اند .در حالی که بنده همگام با نماینده محترم ولی فقیه و سایر عوامل اجرایی ،خود را برای برگزاری آیین برائت آماده می کنیم،جماعتی در رسانه های مجازی و مکتوب صحبت از حج بی برائت می کنند.حجةالاسلام و المسلمین دکتر سیداحمد موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در خصوص همگرایی و همدلی با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت:بنده با حاج آقای قاضی عسکر مثل دو برادر هستیم و برای اولین بار بعد از 30 سال از حیات طیبه انقلاب اسلامی دو روحانی در امر حج قرار می گیرند.اما برخی می خواهند با طرح مسائل تفرقه انگیز شیطنت کنند.در نشستی با مدیران و عوامل اجرایی گفتم در صورتیکه مطلع بشوم یک مسئول اجرایی بدنبال مباحث تفرقه انگیز باشد گذرنامه را دستش می گذارم و به ایران برمی گردد. چون حج جای مسائل وحدت شکن نیست.
در ادامه همین بازدید آقای دکتر موسوی نماز جماعت ظهر و عصر را در نماز خانه  آشپزخانه با مشارکت همه کارکنان اقامه نمودند و در پایان مواردی را خطاب به مدیران آشپزخانه تذکر دادند: سعی کنید برای سال های آینده برنامه ای در راستای تنوع غذایی با رعایت دو اصل صرفه جویی و کاهش هزینه ها طراحی و آماده سازید و در این چارچوب می توانید از آشپزهای خبره و با تجربه سایر کشورهای اسلامی استفاده کنید و ما نیز دراین راستا کمک خواهیم کرد.
مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.