پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

صرفه جویی با تفکری خدمت گزارانه برای حجاج / واحدی که با رویکرد جهادی 48 تخت هتلی را به زایران اختصاص داد

صرفه جویی با تفکری خدمت گزارانه برای حجاج / واحدی که با رویکرد جهادی 48 تخت  هتلی را به زایران اختصاص داد
واحد پشتیبانی ستاد مکه مکرمه توانست با سالنی کردن محل کار عوامل اجرایی حج و زیارت ، 12 اتاق کار را صرفه جویی کند تا یک کاروان 48 نفره تخت صرفه جویی شود .
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ عبدالحسین عاشوریان مسئول پشتیبانی ستاد مکه مکرمه در حج تمتع ۱۴۰۱درباره اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد پشتیبانی حج در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به عوامل و ستاد که در نهایت موجب خدمت گزاری هرچه بهتر به زایران خواهد شد گفت: واحد پشتیبانی ستاد مکه مکرمه متشکل از حوزه های اسکان و اعزام عوامل اجرایی ، امور مجموعه ها، اشیای گمشده ،مخابرات، امور خدماتی و خانه داری، رفاه و حوادث، دبیرخانه و بیمه است.
وی یادآور شد: فعالیت این ستاد از تاریخ اولین پرواز عوامل و ستادی به عربستان آغاز می شود ؛یعنی این واحد باید پیش از عزیمت عوامل ستادی، وارد عربستان شود و شرایط لازم را برای کارهای دست اندرکاران فراهم نماید.
عاشوریان تصریح کرد : مدت زمان فعالیت این واحد تا زمان حضور آخرین زایر و عوامل اجرایی می باشد و تا تخلیه کامل مکه مکرمه از حجاج و عوامل اجرایی حضور خواهیم داشت.
مسئول پشتیبانی ستاد مکه مکرمه در حج تمتع ۱۴۰۱با بیان اینکه امسال به دلیل تاخیر در زمان برگزاری حج از سوی عربستان و تاخیر در صدور روادید عوامل ستادی، این واحد نیز بسیار دیرتر از سنوات گذشته عازم مکه مکرمه شد گفت: با وجود اینکه دیرتر از سالهای قبل به کشور عربستان اعزام شدیم اما با پشتکار و برنامه‌ریزی و همچنین رویکرد جهادی و تلاش شبانه روزی همکاران توانستیم در مدت کوتاهی در موعد مقرر اقدامات لازم را انجام دهیم و نسبت به راه اندازی تمامی واحد‌های ستادی و تجهیزات دفاتر کار عوامل از جمله واحد‌های حمل و نقل درون شهری، ترددی ، مناطق، هواپیمایی، دفاتر مرکزی ستادی(مسکن، حراست،تجهیزات، بازرسی ، دفتر نمایندگی و ....)اقدام کنیم .
عاشوریان با اشاره به تاکیدات رییس سازمان مبنی بر صرفه جویی در هزینه های جاری گفت: یکی از صرفه جویی های صورت گرفته و تاثیرگذار که منجر به فراهم آمدن شرایط اسکان برای 48 نفر از زایران گردید و از اجاره تخت های اضافه جلوگیری کرد، راه اندازی طرح سالنی برای عوامل و ستاد در مکه مکرمه بود.
وی افزود:بحمدالله توانستیم با همکاری برخی واحدها از سالن های موجود در هتل های ستاد بهره بگیریم و آنرابه عنوان دفتر کار ستاد تبدیل نماییم و با این رویکرد تجمیعی در محل کار عوامل ستادی توانستیم حدود 12 اتاق کار را صرفه جویی کنیم و حدود 48 تخت به ظرفیت زایری در هتل ها اضافه و از هزینه ها کاسته شد.
عاشوریان اعلام کرد: با این اقدام که مورد حمایت رییس سازمان نیز قرار گرفت یک کاروان 48 نفری در هتل اسکان
یافت و تا حدودی از هزینه ها اضافی جلوگیری شد که بی شک در سنوات آتی نیز این طرح کارساز خواهد بود .
وی با بیان اینکه نیروی محرک پشتیبانی ستاد مکه مکرمه ،تلاش شبانه روزی و خالصانه همه همکاران است گفت: یکی از واحد‌های پرمشغله واحد پشتیبانی است که در راه اندازی و کمک به عوامل اجرایی مساعدت می نماید و یاری رسان همه واحدها برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران است.
مسئول پشتیبانی ستاد مکه مکرمه در حج تمتع ۱۴۰۱ با بیان اینکه اولین واحد در زمان حضور و اخرین واحد در زمان جمع اوری هستیم گفت: برپایی دفاتر و جمع اوری انها بر عهده ما قرار دارد که امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو به خدمت رسانی بپردازیم.
عاشوریان با اشاره به فعالیت پشتیبانی در ایام تشریق گفت: این واحد از غروب روز هفتم ذی الحجه شروع به کار نموده و تا غروب روز دوازدهم در مشاعر مقدسه حضور دارد و از غروب این روز با تخلیه کامل منا به خدمت رسانی مجدد در مکه می پردازد.
وی افزود: واحد پشتیبانی در این مدت به صورت بی وقفه و شبانه روزی فعالیت دارد تا مطالبات مرتبط با کارهای اجرایی مربوط به زایران را پاسخ دهد.
عاشوریان خاطرنشان کرد: کلیه امور مربوط به سال اولی های ستاد و عوامل اجرایی را نیز پشتیبانی به عهده دارد یعنی برنامه ریزی های مربوط به حج تمتع این عوامل را انجام می دهیم و حتی در موسم حج تمتع امسال هماهنگی برای قربانی تعدادی عوامل ستادی نیز از سوی پشتیبانی انجام گرفت همچنین اقدامات لازم برای حج اولی ها و عوامل ستادی مدینه منوره که امسال محرم شده بودند نیز با هماهنگی این واحد انجام گرفت.
وی در پایان تاکید کرد: از هر اقدامی در راستای کمک به واحد‌های اجرایی و عوامل ستادی به جهت خدمت رسانی هرچه بهتر و با کیفیت تر به زایران دریغ نکردیم و تا پایان نیز به صورت شبانه روزی ‌ و جهادی اقدام خواهیم کرد .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.