پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

رئیس سازمان حج و زیارت:رضایت 90 درصدی زائران در ایام تشریق/تقدیر نماینده ولي فقيه از تلاش هاي انجام شده در حج 1401

رئیس سازمان حج و زیارت:رضایت 90 درصدی زائران در ایام تشریق/تقدیر نماینده ولي فقيه از تلاش هاي انجام شده در حج 1401
نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد که رئیس سازمان حج و زیارت به رضایت 90 درصدی حجاج از خدمات در ایام تشریق اشاره کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته توصیه هایی را مطرح کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ درنشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به رياست سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب اظهار کرد: بررسي هاي انجام شده و مشاهدات ميداني نشاندهنده درصد بالاي رضايتمندي زائر از برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي ايام تشريق است.

وی افزود: علي رغم سختي هاي حج امسال، با تلاش و همدلي مسئولان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري خللي در روند فعاليت هاي حج 1401 وجود نداشته و ارزيابي ازعمليات تاكنون مثبت بوده است.
وي افزود: سازمان حج و بعثه يك هدف مشترك دارند و آن خدمت رساني خوب به زائراني است كه سال ها براي تشرف به سرزمين وحي در نوبت بوده اند.
درادامه این جلسه دکتر سيد صادق حسيني رئیس سازمان حج و زیارت از بررسي ها و ارزيابي هاي انجام شده در خصوص ايام تشريق براي كسب رضايتمندي بيشتر زائران گزارش داد و گفت: ميانگين نظرات اخذ شده در زمينه هاي نقل ترددي، اسكان، اطلاع رساني، پشتيباني و تداركات، تغذيه، عملكرد راهنمايان و مجموعه پزشكي بيش از 90 درصد رضايتمندي را نشان مي دهد ولي بايد همچنان تلاش كنيم تا كاستي ها رفع شود البته برخي از كاستي ها از عهده سازمان حج و زيارت خارج است.
گزارش دکتر اكبر رضايي سرپرست ستاد مكه در مورد نحوه اجراي برنامه هاي نقل ترددي در انتقال زائران به مشاعر مقدسه و بازگشت از سرزمين منا به مكه مكرمه و چگونگي همكاري و تعامل شركت مطوفي حجاج ايران ديگر محور اين جلسه بود.
وي اظهار کرد: برخي خدمات كه در سامانه مسار بعنوان خدمات قابل ارائه به حجاج مطرح شده بود مورد استقبال زائران قرار نگرفت و رضايت نداشتند .
رئيس ستاد مكه مکرمه همچنين از خروج اولين كاروان ها از مكه مكرمه به مقصد مدينه منوره از صبح فردا چهارشنبه (22 تيرماه) اشاره كرد و گفت: اولين پروازها از دو فرودگاه جده و مدينه به مقصد كشورمان نيز به ترتيب 23 و 27 تيرماه انجام خواهد شد.
رضايي افزود: روز اول پنج پرواز به مقصد تهران و تبريز خواهيم داشت كه روزهاي بعد به 7 پرواز مي رسد و با آغاز خروج زائران ازمدينه روزانه به 12 پرواز خواهد رسيد .
وي با بيان اينكه پروازهاي بازگشت از سرزمين وحي 17 روز طول خواهد كشيد، گفت: آخرين پرواز از فرودگاه جده به مقصد ايران 7 مرداد ماه و از فرودگاه مدينه روز بعد(8 مرداد ماه) خواهد بود.
در اين جلسه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تلاش هاي انجام شده در حج 1401 را قابل تقدير دانست و از مسئولان اجرايي خواست با توجه به عدم تغيير در معاونان سازمان بين اين حج و حج گذشته ، عوامل موثر در كسب رضايتمندي زائران را استخراج نمايند تا در برنامه ريزيهاي آينده مورد توجه قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين ركن الديني معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نيز اهميت هماهنگي بين مدير و روحاني كاروان در اجراي برنامه ها در ايام تشريق و انتقال زائران درچارچوب مسايل شرعي به مشاعر و بازگشت به مكه را يادآور شد و گفت: لازم است زير مجموعه طبق تصميمات و هماهنگي هايي كه بين مسئولان اجرايي و فرهنگي صورت مي گيرد، عمل نمايد.
دكترسيد علي مرعشي رئيس هئت پزشكي حج و زيارت هم دراين جلسه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته در ايام تشريق و توافقات صورت گرفته ميان روساي جمعيت هلال احمرعربستان و ايران براي استفاده از امكانات كشور ميزبان جهت انتقال زائران بيمار ايراني به بيمارستان هاي سعودي ارائه داد و سپس آقاي سيد رمضان موسوي مقدم فعاليت تيم رسانه اي صدا و سيما در حج 1401 را در قالب توليد گزارش هاي راديويي، خبري، توليدي و فضاي مجازي برشمرد.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت در پايان اين جلسه از مسئولان سازمان حج و زيارت خواست مطالبات از شركت خدمات دهنده به زوار ايراني ازجمله طرح دو طبقه كردن سرويس هاي بهداشتي، استفاده از پشت بام آن بعنوان محل حلق، لزوم كاهش مسافت مسير برگشت زائران از جمرات به چادرهاي منا و عمل به درخواست هايي را كه سازمان حج و زيارت بعنوان كارفرما از شركت مطوفي حجاج ايران انتظار دارد، پيگيري كنند و در مورد نحوه تامين اينترنت براي زائران كار كارشناسي و دقيق صورت گيرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز امیدواری کرد كه سفر معنوی زائران به سرزمين وحي به خوبي ادامه يابد و حجاج با آرامش و خاطره ای بياد ماندني به كشور اسلامي ايران بازگردند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.