پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

آغاز حمل و نقل بین شهری مکه به مدینه/نخستین کاروانهای مدینه بعد رهسپار شهر پیامبر(ص) شدند

آغاز حمل و نقل بین شهری مکه به مدینه/نخستین کاروانهای مدینه بعد رهسپار شهر پیامبر(ص) شدند
مسئول حمل نقل ترددی و بین شهری مکه مکرمه از آغاز حمل و نقل بین شهری مکه به مدینه خبر داد و گفت: نخستین گروههای کاروانهای مدینه بعد امروز بیست و دوم تیرماه رهسپار شهر پیامبر (ص)شدند و تا بعد ازظهر در هتل ها اسکان می یابند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ ابوالفضل نوفرستی مسئول حمل نقل ترددی و بین شهری مکه مکرمه با بیان این مطلب افزود: امروز چهارشنبه بیست و دوم تیرماه اولین کاروان مدینه بعد عازم شهر پیامبراکرم(ص) شد تا حجاج کشورمان 5 شب را در این شهر اقامت نمایند.
وی با بیان اینکه سفر مکه به مدینه 5 ساعت به طول می انجامد افزود: اولین کاروانهای مدینه بعد شامل 35 اتوبوس و 11 کاروان، بعد از ظهر امروز به مدینه می رسند.
مسئول حمل نقل ترددی و بین شهری مکه مکرمه تصریح کرد:آخرین گروه مدینه بعد نیز دوم مرداد ماه به مدینه منوره وارد می شوند.
وی با بیان اینکه بار کاروانهای مدینه بعد 24 ساعت قبل از اعزام به مدینه منتقل می شود، گفت: برای تمامی زائران مدینه بعد که در زمان وعده ناهار یا شام در مسیر مابین مدینه به مکه باشند، غذای گرم در رستوران محمدیه تدارک دیده شده است.
نوفرستی در خصوص نقل و اعزام کاروانهای حاضر در مکه مکرمه به سمت فرودگاه جده گفت: انتقال این عزیزان به فرودگاه جده برعهده ما می باشد و حدود هفت ساعت قبل از پرواز این کاروانها به فرودگاه جده منتقل می شوند و مسیر هتل های مکه تا فرودگاه دو ساعت می باشد.
مسئول حمل و نقل ترددی با بیان اینکه بار کاروانهای مکه به جده 9 ساعت قبل از اعزام منتقل می شود تصریح کرد: حرکت کاروانهای مکه به جده تا 6 مرداد ماه انجام می گیرد و سپس شهر مکه از حجاج و عوامل حج کشورمان تخلیه می شود.
وی در پایان با بیان اینکه در حمل و نقل بین شهری از اتوبوس هایی با مدل های بالا و با کیفیت استفاده شده است گفت: خوشبختانه اتوبوسهای مناسبی برای زائران تدارک دیده شده و هیچ مشکلی در ایمنی و سلامت اتوبوس ها وجود نداشت و زائران کشورمان در کمال امنیت و آرامش و سلامت به این سفر مبادرت کردند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.