پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

آغاز پروازهای بازگشت حجاج از 23 تیرماه به کشور/ خدمت رسانی خاضعانه خادمان و عوامل اجرایی تا آخرین دقیقه حضور زائران در سرزمین وحی

آغاز پروازهای بازگشت حجاج از 23 تیرماه به کشور/ خدمت رسانی خاضعانه خادمان و عوامل اجرایی تا آخرین دقیقه حضور زائران در سرزمین وحی
رئیس ستاد مکه مکرمه از آغاز پروازهای بازگشت حجاج از 23 تیرماه خبر داد و گفت: همه تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از فرودگاه جده اندیشیده شده و خادمان حجاج خدمت رسانی خاضعانه را وظیفه خود می دانند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر اکبر رضایی عصر امروز چهارشنبه با بیان اینکه در حال حاضر 39 هزار و 650 حاجی ایرانی و عوامل در سلامت کامل هستند و بحمدالله برنامه های انجام شده در کمال آرامش، عزت، کرامت، امنیت و سلامت صورت گرفته است گفت: از همه عوامل اجرایی و فرهنگی که در راستای رضایتمندی حداکثری زائران تلاش کرده اند تشکر می کنیم.
وی درباره اقدامات صورت گرفته و پیش رو اظهار کرد: بحمدالله خدمات بسیار مناسبی در مشاعر مقدسه (عرفات، مشعر الحرام و منا) به زائران ارائه شد که نسبت به سنوات قبل به لحاظ کیفیت و کمیت بهبود نسبی داشت؛ شرایط برودتی مناسب در خیمه ها، وجود تشک و ملحفه های بهداشتی، عدم قطعی برق به دلیل بهبود زیر ساخت ها و .... بخشی از این خدمات اجرایی بود.
رئیس ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: همچنین خدمات درمانی مناسبی در عرفات و منا به زائران ارائه شد و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به صورت کامل به خدمت رسانی زائران پرداختند ضمن اینکه خوشبختانه بیماری ویروسی و مشکل خاصی مشاهده نشد.
رضایی در خصوص عزیمت کاروانهای مدینه بعد نیز اظهار کرد: امروز چهارشنبه مصادف با بیست و دوم تیرماه 11 کاروان با جمعیت یک هزار و 300 نفر راهی مدینه منوره شدند تا به زیارت حرم نبوی و قبور ائمه معصومین در بقیع مشرف شوند.
وی افزود: در حال حاضر نخستین زائران مدینه بعد وارد شهر پیامبر (ص)شده اند و بعد از 5 روز حضور در این شهر راهی کشور می شوند.
رئیس ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: طی روزهای آتی نیز کاروانهای مدینه بعد براساس زمانبندی تعیین شده وارد شهر مدینه منوره می شوند.اعزام های مدینه بعد تا دوم مرداد ماه ادامه می یابد و مدینه منوره نیز تا روز هفتم مرداد ماه تخلیه می شود.
رضایی با بیان اینکه بازگشت زائران کشورمان از بامداد فردا آغاز می شود گفت: نخستین کاروانهای خروجی به کشور صبح فردا فرودگاه جده را به مقصد ایران ترک می کنند.
وی افزود: آخرین خروجی زائران و عوامل ما از مکه مکرمه ششم مرداد ماه خواهد بود و این شهر از حضور زائران ایرانی خالی می شود.
رضایی با بیان اینکه جداول پروازی بازگشت زائران تعیین شده است تصریح کرد: اولین پروازهای فرودگاه جده به مقصد فرودگاههای تهران و تبریز است.
وی برای همه زائران کشورمان آروزی سلامت و حجی مقبول کرد و گفت: خادمان حجاج در مدینه منوره و مکه مکرمه تا حضور آخرین زائر به خدمت رسانی خاضعانه خود ادامه می دهند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.