پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

آنچه حجاج باید در خصوص «تحویل بار» زمان بازگشت بدانند

آنچه حجاج باید در خصوص «تحویل بار» زمان بازگشت بدانند
مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 توصیه هایی را در خصوص «تحویل بار» حجاج در زمان بازگشت مطرح کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ کامران اکبری در خصوص موضوع بار زائران در فرودگاههای مدینه منوره و جده گفت: بنابر گزارش های بدست آمده در فرودگاههای جده و مدینه، معدود زائرانی هستند که دستورالعمل های مربوط به بار شامل متحد الشکل بودن و وزن تعیین شده را رعایت نکرده اند.
وی با بیان اینکه قبلا توصیه های لازم مبنی بر استاندارد بودن بار زائران به ویژه در بازگشت مورد تاکید قرار گرفته بود تصریح کرد: انتقال بار در قالب بسته های غیراستاندارد، حجیم، سنگین وغیر معمول باعث بروز مشکل برای خود زائران می شود بنابراین همه زائران پروازهای بازگشت نسبت به دستورالعمل های تعیین شده آگاه باشند.
مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع با بیان اینکه اندازه و وزن غیر استاندارد موجب بروز مشکلاتی برای کاروان و شخص زائر خواهد شد اظهار کرد: بار خارج از استاندارد در محل برابر ضوابط مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، دستورالعمل های تدوین شده به کاروان ها ابلاغ شده است بنابراین زائران باید بارهای خود را در بازگشت نیز مطابق آیین نامه به همراه داشته باشند.
وی افزود: زائران می توانند بارهای خود را در قالب دو ساک با ابعاد و اوزان مشخص(هر کدام 20 کیلو) مدیریت نمایند.
اکبری تاکید کرد: عدم توجه به دستورالعمل تدوین شده مربوط به بار زائران موجب بروز مشکلات عدیده در فرودگاه برای شخص زائر می شود که عزیزان باید توجه و دقت لازم را داشته باشند.
وی در پایان تصریح کرد: بار زائران 12 ساعت قبل از عزیمت زائران به فرودگاه بارگیری و به سمت فرودگاه ارسال می شود تا همزمان با حضور زائران بار افراد نیز تحویل شود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.