پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

تازه ترین جزییات خدمات درمانی به زائران حج تمتع 1401؛ خدمات تا آخرین روز حضور زائران و عوامل ادامه دارد

تازه ترین جزییات خدمات درمانی به زائران حج تمتع 1401؛ خدمات تا آخرین روز حضور زائران و عوامل ادامه دارد
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به تازه ترین آمار خدمات درمانی به زائران حج تمتع 1401 گفت که این خدمات تا آخرین روز حضور زائران و عوامل ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، دکتر سید علی مرعشی در خصوص خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی حج و زیارت در موسم حج سال جاری گفت: تا کنون 12 هزار و 783 مورد ویزیت تخصصی توسط این مرکز صورت گرفته و 392 نفر در بخش های اورژانس، داخلی و CCUبستری شده اند.
وی افزود: تا کنون 6 هزار و 605 مورد خدمات پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برای حجاج ایرانی صورت گرفته است.
مرعشی ادامه داد: تا این لحظه 25 هزار و 971 مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، اندازه گیری قند و فشار خون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، جراحی و بخیه برای زائران ایرانی حج سال جاری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تا کنون 51 هزار و 830 فقره نسخه درمانی برای زائران در درمانگاه ها و 11 هزار و 529 نسخه درمانی در بیمارستان ها صادر شده است همچنین 2 هزار و 94 مورد خدمات مددکاری، امداد و انتقال زائران صورت گرفته است.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه 50 هزار و 587 مورد ویزیت زائران در مجموعه های مکه مکرمه و مدینه منوره صورت گرفته است، عنوان کرد: متاسفانه تا کنون 2 نفر از بانوان زائر ایرانی حج امسال در سرزمین وحی جان باختند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 9 زائر در بیمارستان سعودی در مکه مکرمه و 8 زائر در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری هستند.
مرعشی در پایان وضعیت کلی سلامت زائرن کشورمان را مطلوب دانست و گفت: بحمدالله مشکل خاصی در زائران مشاهده نشده است و امیدواریم بیماران بستری نیز هر چه سریعتر با عنایت خداوند و تلاش پزشکان بهبود یابند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.