پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت

اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی از 17 ایستگاه پروازی کشور

اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی از 17 ایستگاه پروازی کشور

در حج تمتع سال جاری 63 هزار و 990 زائر ایرانی در قالب 499 کاروان از 23 شهریور ماه وارد سرزمین وحی خواهند شد. طبق اعلام سازمان حج و زیارت پروازهای حج امسال با اعزام عوامل ستادی حج از 18 شهریور ماه آغاز خواهد شد. تمامی دست اندرکاران سازمان حج و زیارت در تکاپو هستند تا با برنامه ریزی و انجام جلسات کارشناسی متعدد شایسته ترین خدمات در شأن حجاج ایرانی را در حج تمتع 92 ارائه نمایند.

در این خصوص خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز مصاحبه‌ای با غلامرضا رضایی معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت داشته است که به شرح ذیل تقدیم بازدیدکنندگان می گردد:

 

روند اعزام حج تمتع سالجاري چگونه خواهد بود؟

پيش بيني و برنامه ريزي براي اعزام جمعاً 63 هزار و 990 نفر زائر و عوامل در حج 92 از 17 ايستگاه پروازي در قالب 499 كاروان انجام گرفته و پروازهاي رفت از تاريخ 92/06/23 آغاز مي شود و انشاءالله تا 92/07/18 مرحله رفت به اتمام خواهد رسید. این پروازها توسط سه شركت هواپیمایی ايران اير، ماهان و سعودي انجام مي پذيرد.

در حج سالجاري با تغيير ساختار کاروان ها و مجموعه ها سعي شده تعداد عوامل کاروانی و اجرایی كاهش یافته و بجاي آن تعدادي هر چند معدود از زائران در صف مانده، اعزام شوند.

 

اسکان زائران حج تمتع 1392 به چه صورت خواهد بود؟

 در حج سالجاري سيستم اسكان زائران در مکه و مدینه 100درصد هتلي است . در مدينه اكثر هتل ها در منطقه مركزي و نزديك به حرم نبوی قرار دارند و در مكه نيز نسبت به سال گذشته بيش از يك كيلومتر مسافت  هتل ها تا حرم نزدیکتر شده است.

 

روند ارائه خدمات در امر تغذيه و تدارکات براي زائران تمتع را مختصرا توضيح دهيد.

در امور تغذيه زائران پخت متمركز در 4 آَشپزخانه در مكه و مدينه با آشپزهاي مجرب ايراني انجام مي شود. در تأمين تداركات نيز از قبل قراردادهاي اقلام تداركاتي با شركت هاي داخلي ايران و عربستان بسته شده و انشاءالله بتوانيم ساير محصولات داخلي را نيز بموقع براي استفاده زائران به عربستان ارسال كنيم.

 

در نقل وانتقال حجاج امسال چگونه عمل خواهد شد؟
در نقل زميني،  با شركت هاي نقل الجماعي،  رواحل،  قوافل براي انتقال زائران از محل هتل ها تا بيت الله الحرام قرارداد بسته ايم که اتوبوس ها از نوع اتوبوس هاي مدل 2009 به بالاست.
در نقل بين شهري و انتقال زائران از جده به مكه و مدينه و بالعكس و از مدينه به مكه و بالعكس از اتوبوس هاي نقل الجماعي،  رواحل،  حافل و ابوسرهد استفاده مي كنيم كه همه از اتوبوس هاي مدل بالاست و از قبل قرارداد بسته شده،  اين به اين دليل است كه اتوبوس ها را انتخاب كرده ايم و از اتوبوس هاي سنديكاي اتوبوس داران استفاده نمي كنيم،  یادآور می‌شود در استفاده از اتوبوس هاي سنديكا تبعيض بين زائران مشاهده مي شد زیرا سنديكا اتوبوس ها را بر اساس نوبت تحويل مي دهد در اين خصوص ممكن است زائران يک كاروان از چند شركت اتوبوس با مدل هاي قديمي و جديد داشته باشند ولي در قرارداد بمنظور خدمت بهينه به زائر و رعايت رفاه حال آنان با پرداخت درصدي اضافه تر از اتوبوس هاي خاص و با كيفيت استفاده مي شود.
در نقل ترددي نيز زائران را بر اساس زمانبندي با سرعت عمل بسيار بالا و در مدتي بسيار کوتاه به مشاعر مقدس انتقال مي‌دهيم.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.