پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وداع 12300 نفر از حجاج ایرانی با مکه مکرمه/آخرین توصیه ها به زائران در حال عزیمت به کشور

وداع 12300 نفر از حجاج ایرانی با مکه مکرمه/آخرین توصیه ها به زائران در حال عزیمت به کشور
رئیس ستاد مکه مکرمه از خروج بیش از 12 هزار و 300 نفر از زائران مستقر در مکه مکرمه خبرداد و گفت: بیش از 5 هزار و 300 نفر حجاج ایرانی از فرودگاه جده به کشور بازگشته اند و سایر حجاج نیز در روزهای آتی از فرودگاه جده و مدینه منوره عازم کشور می شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر اکبر رضایی درباره آخرین آمار خروجی زائران از مکه مکرمه اظهار کرد: تا آخر وقت امروز یکشنبه 26 تیرماه 61 کاروان از مکه مکرمه به سمت مدینه منوره عزیمت کرده اند که تعداد این زائران عزیز بیش از 7 هزار نفر بوده است.
وی افزود: تمامی زائران مدینه بَعد نیز طی روزهای آتی به مدینه منوره مشرف می شوند و پس از 5 روز اقامت در شهر پیامبر عازم کشور می گردند.
رئیس ستاد مکه مکرمه در عملیات حج تمتع 1401 تصریح کرد: تاکنون بیش از 5 هزار و 300 زائر از فرودگاه جده عازم کشور شده اند و این روند تا روز ششم مرداد ماه ادامه دارد؛ در حال حاضر نیز حدود 27 هزار و 400 زائر در سرزمین مکه حضور دارند و طی روزهای آتی نیز بخشی از زائران به مدینه و بخش دیگر از طریق فردوگاه جده به کشور بازمی گردند.
رضایی با بیان اینکه وضعیت پرواز زائران از فرودگاه جده مطلوب است گفت: زائران باید به برخی توصیه ها مانند به همراه نبردن وسایل ممنوعه در داخل هواپیما و اوزان بار در ساک ها برابر دستورالعمل های ارسالی به کاروان ها دقت نمایند.
وی در خصوص به همراه بردن آب زمزم نیز گفت: زائران عزیز فقط می توانند به تعداد بسیار محدود ، آب زمزم بسته بندی شده(در بسته کوچک) در ساک دستی خود در هواپیما به همراه داشته باشند و به هچی وجه اجازه همراه داشتن و بردن آب زمزم در قسمت بار به هر شکلی داده نمی شود.
رضایی تاکید کرد: زائران برای جلوگیری از معطلی و همچنین رعایت مقررات تعیین شده حتما به دستورالعمل های مربوط به بار توجه جدی داشته باشند.
وی تاکید کرد: زائران توجه داشته باشند که اشیایی همانند قیچی، ناخن گیر، چاقو، برخی انواع اسباب بازی و اشیایی که در اصل جزو اشیا ممنوعه می باشد را در ساک دستی داخل هواپیما به همراه نبرند و آن را در داخل چمدان یا ساک بار خود بسته بندی کنند.
رئیس ستاد مکه مکرمه در پایان برای همه زائران کشورمان آرزوی توفیق و سفری همراه با سلامت کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.