پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری برگزارشد؛ آخرین آمار خروج حجاج ایرانی از مکه مکرمه

نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری برگزارشد؛ آخرین آمار خروج حجاج ایرانی از مکه مکرمه
رییس ستاد مکه مکرمه در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری، آخرین آمار خروج حجاج ایرانی از مکه مکرمه به مدینه و به کشور را علام کرد .
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، در این نشست که امروزسه شنبه (28 تيرماه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه تشکیل شد.
دکتر اکبر رضایی رئیس ستاد مكه در این جلسه اعلام كرد تا پايان امروز بيش از 70 كاروان در قالب 8545 زائر راهي مدينه منوره شده اند و 82 كاروان در قالب بيش از يازده هزار زائر نيز از دو فرودگاه جده و مدينه به ايران بازگشتند.
وی در ادامه از بررسي هاي صورت گرفته در خصوص ساختار نيروي انساني خدمات رسان به زائران ايراني با هدف كاهش نيروهاي اعزامي گزارش داد و بر لزوم كارسنجي با توجه به وظايف محوله به واحدهاي مختلف با شرط عدم تغيير در سطح و كيفيت خدمات تاكيد كرد.
رضایی، استفاده از نيروهاي بومي، بكارگيري تمامي ظرفيت خدمات هتلي، استفاده بيشتر از خدمات درماني كشور ميزبان و تعديل نيرو در واحدهاي غير مرتبط با مجموعه حج و زيارت را ازجمله مواردي دانست كه مي تواند در برنامه ريزي اينده مورد توجه قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هم ضمن مقايسه تعداد نيروهاي اعزامي در حج 98 و امسال تاكيد كرد كه بهينه سازي و مناسب سازي و كاهش حداقل دو درصدي در اعزام ها در برنامه ريزي جديد در اولويت قرار گيرد.
وي از معاون امور حج و عمره سازمان حج و زيارت خواست تا با حضور معاونين و مديران ذي ربط در بعثه مقام معظم رهبري و اين سازمان اين موضوع به دقت و سرعت در جلسات بحث و بررسي شود و جمع بندي ديدگاههاي مطرح شده به جلسه شوراي برنامه ريزي براي تصميم گيري نهايي ارائه گردد.
اين جلسه با گزارش آقاي كامران اكبري مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ درباره نحوه بازگشت زائران به ايران و دكتر طاهر درودي معاون مركز پزشكي حج و زيارت در باره خدمات ارائه شده در بخش پزشكي به زائران ايراني ادامه يافت.
دكتر درودي به اشاره به اينكه در حال حاضر 8 بيمار در بيمارستان سعودي و 9 بيمار در بيمارستان ايرانيان در مكه مكرمه بستري و تحت درمان هستند، گفت: تيم پزشكي تلاش دارد اين بيماران براي ادامه درمان در روزهاي آينده به ايران منتقل شوند.
وي همچنين از نحوه تجهيز ساختمان جديد بيمارستان مكه گزارش داد و گفت: حدود شصت درصد امكانات منتقل شده و انتقال بقيه تجهيزات نيزبا بازگشت زائران به ايران و اتمام عمليات ارائه خدمات پزشكي انجام خواهد شد.
در پايان این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخي گزارش های دریافتی در خصوص حجم و نحوه بسته بندي بارهمراه زائران از مسئولان مربوطه خواست با اطلاع رساني مناسب روند انتقال بار زائران را كه تاكنون توسط هواپیمایی بدون مشکل صورت گرفته است هر چه بيشتر تسهيل نمايند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.