پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

چه رویکردی موجب شد که زائران مدینه بعد از کیفیت هتلهای مدینه آگاه شوند/عوامل رضایتمندی زائران مدینه قبل و بعد چه چیزهایی است

چه رویکردی موجب شد که زائران مدینه بعد از کیفیت هتلهای مدینه آگاه شوند/عوامل رضایتمندی زائران مدینه قبل و بعد چه چیزهایی است
مسئول ستاد منطقه دو مدینه منوره با بیان اقدامات صورت گرفته برای تبیین شرایط کیفی هتل های مدینه بعد، به اقدامات انجام شده برای تبیین وضعیت موجود از سوی مدیران مجموعه ها(مدیران ایرانی هتلها در موسم حج) اشاره کرد.
به گزارش علیرضا زینعلی مسئول ستاد منطقه دو مدینه منوره درباره عملکرد صورت گرفته در این منطقه اظهار کرد: منطقه دو شامل هفت هتل می باشد که جمعا تا از ابتدا تا پایان سفر (هفتم مرداد ماه) 23 هزار و 226 نفر در آن اسکان یافته اند که هر کاروان نیز 5 روز اقامت یافته است.
وی افزود: تعداد کاروان های اسکان یافته در هتل های منطقه دو جمعا به 186 کاروان می رسد که زائران عزیز تاکنون رضایتمندی قابل توجهی نسبت به خدمات اجرایی داشته اند.
زینعلی تصریح کرد: زیارت دوره ، تغذیه و تدارکات به ویژه در مدینه بعد و نزدیکی به حرم برای زیارات از جمله دلایل عمده این رضایتمندی بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های ما اطلاع رسانی زائران به ویژه در مدینه بعد ، نسبت به شرایط هتل ها وتفاوت کیفی میان اسکان مدینه و مکه بوده است، گفت: بدلیل شرایط موجود در مدینه مبنی بر تخریب هتل ها در سالهای گذشته و عدم جایگزینی آن ، تعداد محدودی هتل وجود دارد که این موضوع موجب می شود تا به لحاظ کیفی هتل های مدینه از مکه پایین تر باشد که تبیین این مهم برای زائران به ویژه زایران مدینه بعد ضروری بوده است.
مسئول ستاد منطقه دو اظهار کرد: رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان اسکان پیش تر و حتی قبل از موسم حج در این خصوص اطلاع رسانی داشته اند اما بسیاری از زائران به ویژه زائران مدینه بعد نسبت به این شرایط آگاه نبوده اند که سعی کردیم اقدامات تبیینی را با اطلاع رسانی بموقع انجام دهیم.
به گفته زینعلی، مدیران مجموعه های ستاد منطقه دو در ایام تشریق و همچنین پیش از عزیمت زائران مدینه بعد، به توجیه مدیران کاروان هایی که قرار بوده در مدینه بعد وارد هتل های تحت مدیریت آنها بشوند ، پرداخته اند تا مدیران کاروان ها هم این موضوع مهم را انتقال دهند و حجاج را به لحاظ ذهنی آماده نمایند.
وی افزود: تهیه کلیپ از هتها(مجموعه ها) توسط مدیر مجموعه(مدیر ایرانی هتل) و همچنین جلسات مستمر با مدیران کاروان ها و تبیین شرایط برای آنها و بالطبع انتقال آن به زائران موجب شد تا در مدینه بعد نه تنها مشکلی همانند سنوات گذشته نداشته باشیم بلکه زائران نیز نسبت به وضعیت موجود و کیفیت هتل ها آگاه باشند.
زینعلی با بیان سازمان حج و زیارت سعی در رضایتمندی حداکثری زائران داشته گفت: با همکاری بخش اسکان توانستیم برخی هتل ها با اتاق های 5 تخته را کاهش دهیم و با اضافه شدن تعدادی اتاق شرایط را برای کاروان ها بهبود بخشیم که تمامی این اقدامات به جهت رفا حال زائران بوده است .
وی در خصوص موضوعات تبیینی و آموزشی برای کادر هتل ها نیز اظهار کرد: آموزش لازم برای انباردارها، خانه دارها، آشپزها به جهت سرو غذا و سایر دست اندرکاران داشتیم تا پذیرایی و دقت عمل مناسب در عملکرد اجرایی داشته باشند که خوشبختانه تاثیرات بسزایی را بدنبال داشت.
مسئول ستاد منطقه دو با بیان اینکه مدیران مجموعه ها در ایام منا و عرفات به غیر از کارهای تعریف شده خود باید با مدیران کاروان های مدینه بعد جلسات لازم را برگزار می کردند گفت: امسال سعی کردیم جهاد تبیین را در عملکرد خود به منصه ظهور برسانیم چرا که با تبیین و اخلاق خوش می توان از مشکلات کاست و این مهم را در حج تمتع 1401 عملیاتی کردیم و خدا را بابت آن سپاسگزاریم.
وی تاکید کرد: پیش از حضور زائران نیز به مدیران مربوطه در منطقه اشاره داشتیم که باید اصول مربوطه یعنی استقبال، نقل، تغذیه، مسکن و بدرقه را مورد توجه قرار دهند که این رویکرد از سوی مدیران و عوامل آن اجرایی شد که بحمدالله تاثیرات بسزایی را بدنبال داشت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.