پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

دلایل رضایتمندی زائران در منطقه یک مکه مکرمه چه بود/رضایتمندی زائرانی که از اقصی نقاط ایران اسلامی حضور یافتند

دلایل رضایتمندی زائران در منطقه یک مکه مکرمه چه بود/رضایتمندی زائرانی که از اقصی نقاط ایران اسلامی حضور یافتند
مسئول ستاد منطقه یک مکه مکرمه با اشاره به برنامه ریزی ها مناسب در عملیات حج تمتع امسال، به رضایتمندی حداکثری زائران در هتل های زیرمجموعه خود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه زائران از اقصی نقاط کشور در هتل های منطقه یک حضور داشتند که رضایت حداکثری را شاهد بودیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ عباس اسمعیلی چپی مسئول ستاد منطقه 1 مکه مکرمه در حج تمتع 1401 درباره اقدامات صورت گرفته در این منطقه اظهار کرد: تعداد ۱۰ هتل در منطقه یک قرار دارد که طی این موسم پذیرای ۱۰۵ کاروان به ظرفیت بیش از ۱۳ هزار نفر زائر از استانهای آذربایجان شرقی ،اصفهان، تهران، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، خوزستان ،سمنان کرمان، مازندران ، مرکزی، یزد، قم ، قزوین و البرز بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش و زحماتی که تمامی واحدهای عملیاتی در ستاد های حج کشیدند، سعی شده همه خدماتی که در موسم اول ، یعنی قبل از ایام تشریق به زائرین ارائه شد ، با همان کیفیت تا پایان عملیات ادامه داشته باشد که بحمدالله با تلاش تمامی خدمتگزاران این مهم انجام گردید و رضایتمندی خوبی در این خصوص حاصل است.
اسمعیلی چپی با برشمردن شاخص هایی که موجب رضایتمندی زائران در منطقه یک شده است گفت: اجاره هتل های مناسب و با کیفیت از سوی واحد اسکان و مدیریت مناسب دست اندرکاران در این حوزه، عملکرد مطلوب مدیران خدوم و زحمتکش مجموعه ها، عملکرد قابل قبول و با کیفیت دست اندرکاران واحد حمل و نقل درون شهری در جابجایی زائران از هتل به حرم و بالعکس، از جمله موارد تاثیرگذار در رضایتنمندی زائران در این منطقه بوده است.
وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت های ستاد منطقه ۱ ، مدیریت مکتب ۳ مشاعر در عرفات و منا بوده است که در راستای نظارت و کنترل بر کیفیت خدمات ارائه شده از سوی موسسه مطوفی حجاج ایران و مکاتب فرعی آن، قبل از ایام تشریق جلساتی با موسسه مطوفی حجاج ایران و مسئولین مکاتب فرعی آن انجام شد که بالطبع آن با حضور میدانی قبل از شروع ایام تشریق، کلیه اقدامات و فعالیتهای آنها دقیقا بررسی و مشکلات و نواقص به مسئولین محورهای مشاعر منعکس شد که به لطف و زحمات آن عزیزان رفع شد؛ این اقدامات به نحوی بود که هنگام ورود زائرین در مشاعر مقدسه، کلیه امکانات و خدمات مهیا برای استقبال زائران بود.
وی خاطر نشان کرد: در ایام تشریق مدیریت ستاد منطقه نیز به همراه معاون محترم منطقه در کنار مسئولین سایر واحدهای عملیاتی، از قبیل اسکان، تدارکات، بازرسی و... به صورت تمام وقت در تمام ایام تشریق بر کیفیت خدمات ارائه شده از سوی مکاتب فرعی نظارت داشته اند که در این خصوص در مقایسه با سنوات گذشته، خدمات ارائه شده بی نظیر بود، به نحوی که مراتب رضایت کامل زائرین را به دنبال داشت.
اسمعیلی چپی در پایان اظهار کرد: با حمد و سپاس از خداوند باری‌تعالی به سبب این توفیق الهی، موفقیت اجرای کنگره عظیم حج ۱۴۰۱ را محضر مقام معظم رهبری ، ریاست محترم سازمان و کلیه همکاران تبریک عرض نموده و از تلاش و زحمات جهادی کلیه عزیزان تقدیر و تشکر می کنم . افتخار این عملیات موفق متعلق به تمام خدمتگزارانی است که در این عملیات بزرگ سازمان را یاری نمودند اعم از عزیزان بعثه و سازمان حج و زیارت و همچنین کلیه نهادها و دستگاههای اجرایی که مستقیم و یا غیر مستقیم در این عملیات بزرگ، نقش داشتند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.