پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

چه اقداماتی در منطقه یک مدینه منوره برای خدمت رسانی مناسب صورت گرفته است

چه اقداماتی در منطقه یک مدینه منوره برای خدمت رسانی مناسب صورت گرفته است
مسئول منطقه یک مدینه منوره در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته در مجموعه های زیرمجموعه خود بیان کرد .
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ حسن فعال مسئول منطقه یک مدینه منوره درباره اقدامات انجام شده اظهار کرد: بحمدالله در سال جاری توفیق خدمتگزاری به ضیوف الرحمن در مدینه منوره بدست آمد که سعی کردیم با تمام توان به خدمت رسانی بپردازیم .
وی افزود :منطقه یک مدینه منوره که در شمال غرب حرم مطهر نبوی واقع گردیده شامل 6 هتل  با حداقل ظرفیت 394 نفر و حداکثر ظرفیت 685 نفر اسکان فعالیت داشته است.
وی افزود: در حج 1401 در منطقه یک 299 کاروان به ظرفیت ۱۵ هزار و ۱۰۱ نفر زائر و عوامل در دو مرحله مدینه قبل و مدینه بعد اسکان داده شده اند.
فعال اظهار کرد :آخرین  ورودی منطقه یک 2 مرداد ماه و آخرین خروجی های منطقه تاریخ 7 مرداد می باشد.
مسئول منطقه یک مدینه منوره با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته تصریح کرد : سرکشی از نحوه آماده سازی اتاق ها که توسط خانه داران صورت می پذیرد برابر دستورالعمل ابلاغی،سرکشی از نحوه سرو غذا در وعده های صیحانه ، نهار ، شام  و کنترل حضور عوامل کاروان در رستوران،سرکشی از نحوه انبار داری در هتل و نظارت و راهنمایی آنها در صورت بروز اشکال برابر دستورالعمل، حضور در استقبال کاروان های ورودی از ایران (مدینه قبل) و مکه مکرمه (مدینه بعد) ، حضور در بدرقه زائرین اعزام به مکه مکرمه (مدینه قبل) ایران (مدینه بعد،نظارت و کنترل شیفت حضور استقبال هتل، حضور در زمانهای مختلف به منظور کنترل نحوه خدمات رسانی به زائرین، پیگیری و راه اندازی مطب های پزشکی جهت خدمات رسانی به زائرین، هماهنگی با واحد نقل مدینه منوره در خصوص زیارت دوره کاروانها و نظارت و کنترل بر اعزام بموقع زائرین، هماهنگی برای انتقال مدیران و معاونین کاروان ها به مکتب برای تفکیک گذرنامه،پیگیری برای نوبت بندی زیارت روضه کاروان های ورودی به منطقه، پیگیری امور تسویه مالی کاروان های مدینه بعد در منطقه، کنترل، بررسی و تایید اسناد مالی مجموعه های منطقه جهت ارائه به واحد مالی، پیگیری امور مربوط به جابه جایی پروازهای زائرین و عوامل، تاکید به کاروان های ورودی بمنظور پر کردن اوقات حضور زائرین در مدینه منوره، پیگیری برگزاری مراسم های انس و معرفت، دعای کمیل ، دعای ندبه، حضور در جلسات ستاد مرکزی و اجرای دستورات ابلاغی از سوی ستاد،، برگزاری جلسات مکرر هفتگی با حضور مدیران مجموعه و کاروانها جهت تبیین سیاستهای ابلاغی، کنترل و نظارت بر عملیات دریافت و انتقال ساک زائرین و حضور روزانه در مسجد شجره به منظور نظارت بر اعزام زائرین کاروانها و پیگیری مشکلات احتمالی از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است .

وی اظهار کرد: در مجموع اقدامات و عملیات اجرایی در مدینه منوره چه در حوزه ستادی و چه در حوزه  عملیاتی  مجموعه ها کاملا متفاوت با مکه مکرمه و از حساسیت و دقت خاصی بر خوردار می باشد.
فعال افزود: سه اصل اساسی برای هدایت عملیات در مدینه منوره متصور می باشد اصل برنامه ریزی، اجرا، نظارت و کنترل میدانی در طول عملیات اجرایی مدینه منوره مورد اهتمام می باشد.
مسئول منطقه یک مدینه منوره تصریح کرد: همانگونه که مطلع می باشید هتل های فعلی در مدینه منوره نسبت به هتل های مکه مکرمه از نظر امکانات و موقعیت کمی ضعیف تر می باشند که این امر در صورت عدم برنامه ریزی دقیق و نظارت مستمر دغدغه هایی را برای زایران بدنبال دارد که سعی کردیم اطلاع رسانی مناسب و برنامه ریزی دقیقی را انجام دهیم .
فعال اظهار کرد: عملیات در مدینه منوره با توجه به ورود و خروج زائرین و لزوم ارائه خدمات در هر مرحله به نحو شایسته، بسیار سخت می باشد و نیروهای ستادی و مجموعه ها در مدینه مداوم درگیر نظارت دقیق بر خدمات دهی به زائرین هستند تا خللی در این امر ایجاد نگردد و تلاش قابل توجهی صورت گرفته است .
وی در پایان با اشاره به رضایتمندی زایران از خدمات اجرایی از دست اندرکاران در مجموعه ها و کاروان ها قدردانی کرد و برای زایران نیز آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.