پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

بازگشت بیش از 58 درصد حجاج ایرانی به کشور/آخرین آمار حضور زائران در مکه مکرمه

بازگشت بیش از 58 درصد حجاج ایرانی به کشور/آخرین آمار حضور زائران در مکه مکرمه
رئیس ستاد مکه مکرمه با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار و 49 حاجی ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند ، اظهار کرد: بیش از 58 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشته اند که سهم فرودگاه جده در این خصوص 61 پرواز بوده و 23 هزار و 40 نفر از این دو فرودگاه به کشور رهسپار شده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر اکبر رضایی با بیان اینکه پروازهای بازگشت حجاج ایرانی به کشور از روز 23 تیرماه آغاز شده و تا روز هفتم مرداد ماه ادامه دارد گفت: پروازهای بازگشت از فرودگاههای جده و مدینه منوره صورت می گیرد که تاکنون سهم پروازهای جده 61 پرواز بوده است و 33 پرواز نیز از فرودگاه شهر مدینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه روزانه تعدادی کاروانهای مدینه بعد به شهر مدینه منوره اعزام می شوند و تعدادی کاروان نیز برای عزیمت به میهن اسلامی به فرودگاه جده می روند، گفت: پروزاهای بازگشت از فرودگاه جده تا روز ششم مرداد ماه ادامه دارد.
رضایی با اشاره به خروجی زائران از مکه به سمت ایران تا پایان وقت امشب یکم مرداد ماه گفت: 14 هزار و 644 نفر تا پایان امشب از جده به ایران بازگشته اند.
رئیس ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: در حال حاضر 8 هزار و 49 حاجی ایرانی در قالب 65 کاروان در مکه مکرمه حضور دارند و تعدادی از زائران مدینه بعد نیز در مدینه منوره هستند که خدمات لازم به حجاج کشورمان صورت می گیرد.
به گفته رضایی، خدمات نقل درون شهری و سایر خدمات اجرایی تا آخرین لحظه حضور زائران ادامه دارد.
وی همچنین تصریح کرد: روزانه عزیمت زائران به مدینه بعد نیز انجام می گیرد که بر همین اساس فردا آخرین کاروانهای مدینه بعد نیز مکه را به سمت مدینه ترک می کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.