پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

رضایت حداکثری از خدمت رسانی در حوزه حمل و نقل درون شهری / نحوه خدمت رسانی اتوبوس های درون شهری چگونه بوده است

رضایت حداکثری از خدمت رسانی در حوزه حمل و نقل درون شهری / نحوه خدمت رسانی اتوبوس های درون شهری چگونه بوده است
مسئول حمل و نقل درون شهری ستادمکه مکرمه با بیان اینکه خوشبختانه عملیات نقل درون شهری به خوبی با رضایت حداکثری زایران انجام گرفته است گفت: مشکلی برای حمل و نقل زائران به حرم وجود نداشت و طبق نظر سنجی انجام شده زائرین تاکنون از خدمات ارائه شده در حمل و نقل رضایت دارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید عباس حسینی در خصوص اقدامات حمل و نقل درون شهری تصریح کرد: حمل و نقل درون شهری یکی از مهمترین بخش های خدمات اجرایی محسوب می شود و وظیفه انتقال زائران از هتل به حرم و از بالعکس را برعهده دارد.
وی با اشاره به روند راه اندازی حمل و نقل درون شهری در حج امسال گفت: به رغم همه مشکلاتی که به دلیل تاخیر در صدور ویزا برای حضور در عربستان و انعقاد قرارداد با شرکت های مجری عملیات نقل درون شهری وجود داشت، در کمترین زمان ممکن و در آستانه حضور زائران در سرزمین وحی، توانستیم وسایل حمل و نقل زائران به حرم را تامین کنیم وبحمدالله در طول موسم نیز مشکلی نداشتیم.
حسینی با اشاره به ایستگاههای حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه گفت: خدمات رسانی به زائران در زمینه حمل و نقل در مکه مکرمه از هتل های محل اقامت زائرین به 2 ایستگاه « شعب عامر یا غزه » و « جمرات » انجام می شود.
مسئول حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه افزود: در ایستگاه « شعب عامر یا غزه » به زائران منطقه سه که حدود 12 هزار نفرزائر اقامت یافتند و در ایستگاه « جمرات » به زائران مناطق یک و دو که حدود 25 هزار زائر ایرانی در آن سکونت یافتند خدمات حمل و نقل ارائه شد.
وی گفت: در ایستگاه « شعب عامر یا غزه » در زمان حضور زایران 32 دستگاه اتوبوس نقل درون شهری زائران مربوط به خطوط 9 الی 13 را از محل هتل تا ایستگاه مذکور منتقل و خدمات رسانی کردند.
حسینی افزود: در ایستگاه « جمرات » نیز 47 دستگاه در 8 خط به زائران خدمات حمل و نقل ارائه نمودند.
وی افزود اتوبوس های خطوط نقل به تناسب ورود زائر به مکه افزایش یافت و تا اول ذی الحجه به سقف تعداد مورد نیاز رسید.
مسئول حمل و نقل درون شهری مکه توضیح داد: از ایستگاه جمرات تا ایستگاه باب علی در نزدیک مسجد الحرام زائران از اتوبوس های چرخشی که ویژه حجاج همه کشورها هستند استفاده نمودندودلیل آن نیز محدودیت مکانی ایستگاه باب علی بوده است.
وی افزود خط 14 نقل درون شهری مربوط به هتل برکه الرفاع در مظله بوده که بدلیل واقع شدن در مسیر اتوبوسهای چرخشی به سمت باب علی، خدمات رسانی به زائران این هتل توسط این اتوبوس ها انجام پذیرفته بود.
وی توصیه کرد: زایران باید در فرصت باقیمانده نیز ساعات ازدحام و شلوغی در ایستگاههای حرم را در نظر داشته باشند وی افزود: مناسب ترین زمان برای عزیمت به مسجدالحرام برای شرکت در نماز جماعت یکساعت قبل از اقامه نماز و مناسب ترین زمان برای خروج از مسجدالحرام یکساعت بعد از اقامه نماز صبح، ظهر و عشاء و یا بلافاصله بعد از نماز مغرب می باشد.
وی از زائرین گرامی درخواست نمود در فرصت باقیمانده هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس مراعات زائرین سالخورده را بنمایند
مسئول حمل و نقل درون شهری تصریح کرد: ساعت ۱۰ صبح و ۱۰ شب هنگام تعویض شیفت رانندگان می باشد و ممکن است چند دقیقه‌ای در این ساعت ها خدمات رسانی با وقفه ای مواجه گردد که زائرین محترم می بایست غیر از این ساعت را برای خروج از هتل انتخاب یا اندکی صبوری کنند تا مجدد اتوبوس ها به تعویض رانندگان به چرخه خدمت باز گردند.
حسینی با بیان اینکه از ابتدای عملیات نقل تاکنون خدمت رسانی بی وقفه از سوی راهنمایان نقل ترددی انجام گرفته است گفت: به اذعان نظرسنجی ها بیشترین رضایتمندی ناشی از حمل و نقل درون شهری بوده است و زایران رضایت بیش از ۹۵ درصدی در این حوزه داشته اند.
وی تاکید کرد: خدمات رسانی تا روز ششم مرداد ماه همچنان ادامه دارد و حجاج باقیمانده نیز باید در روزهای آتی توصیه های مربوط به نقل و ساعات رفت و بازگشت که ذکر شده است را رعایت نمایند .
حسینی با تقدیر از تمامی نیروهای نقل که در گرمای طاقت فرسا به خدمت رسانی پرداخته اند، گفت: نیروهای نقل با دل و جان به راهنمایی زایران پرداختند که این رویکرد آنها قابل تامل است .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.