پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج 1401/

خادم باید نیازهای مخدومش را بداند/ضرورت آگاهی نسبت به نیازهای زائران

خادم باید نیازهای مخدومش را بداند/ضرورت آگاهی نسبت به نیازهای زائران
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه خادم بودن ضیوف الرحمان بسیار حائز اهمیت است و افتخار محسوب می شود گفت: خادم باید نیازهای مخدومش را پیش از اعلام نیاز او برطرف کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست صمیمی با اعضای ستاد مدینه منوره ضمن خداقوت به همه دست اندرکاران اجرایی و فرهنگی تاکید کرد: خدا را بابت خادمی حجاج و خدمت رسانی به این عزیزان شاکر هستیم .
وی یاد تمامی خادمان و عواملی که سالهای سال خدمت و تلاش کردند و به فاصله حج قبل(حج تمتع 98) بلا حج تمتع امسال به دیار باقی شتافتند را گرامی داشت و برای همه این درگذشتگان علو درجات الهی را خواستار شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به موضوع خدمت رسانی و خادمی اشاره کرد و افزود: خدمت گزاری به ضیوف الرحمان جایگاه رفیع و عظیمی دارد؛ بگونه ای که خداوند برای این مهم دو پیامبر الهی را برگزید آنهم پیامبرانی که به عنوان الگو محسوب می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: ما نیز باید به موضوع خادمی توجه ویژه ای داشته باشیم؛ خادم بودن به معنی این است که انسان نسبت به نیازهای مخدومش(یعنی کسی که برای خدمت صورت می گیرد) آگاه باشد و برای رفع آنها پیش از بیان آن تلاش نماید.
وی افزود: خدمت رسانی به معنی این است که شخص مخدوم به خادم رو نیاندازد و حرمت مخدوم و مهمان به ویژه مهمان الهی گرامی داشته شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به برخی دغدغه های زائران در حج امسال اشاره کرد و گفت: تفاوت میان ایام حضور در بین کاروان ها که این مهم نباید بیش از دو روز بین کاروان ها باشد؛ همچنین برخی گلایه ها در خصوص تغذیه و یا برخی هتل های 5 تخته بود که مورد توجه قرار گرفت و در مدینه بعد در زمینه اسکان هتلی نیز این مشکل مشاهده نشد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه خادمی برای حجاج خانه خدا افتخار محسوب می شود گفت: کسانی که خادم ضیوف الرحمان می شوند از احترام زیادی برخوردار هستند و خود و نسلشان به همین واسطه جایگاه رفیعی می یابند که امیدواریم خادمان ضیوف الحرمان قدر و منزلت این جایگاه را مورد توجه قرار دهند.
وی در پایان برای همه اعضای ستاد که تلاش بی وقفه ای را انجام دادند ارزوی سلامتی و موفقیت کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.