پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با کاروان حج ۱۴۰۱/

آخرین کاروان زایران حج امسال جمعه۷ مرداد به کشور بازمی‌گردند/ راه اندازی عمره منوط به حمایت های کنسولی از زایران است

آخرین کاروان زایران حج امسال جمعه۷ مرداد به کشور بازمی‌گردند/ راه اندازی عمره منوط به حمایت های کنسولی از زایران است
رییس سازمان حج وزیارت اعلام کرد که آخرین کاروان زایران حج تمتع امسال جمعه هفتم مرداد ماه به کشور باز می گردند و عملیات حج تمتع ۱۴۰۱پایان می یابد .
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی در گفتگویی درباره حج تمتع امسال اظهار کرد:حج تمتع امسال را باچهار شعار عزت، کرامت، امنیت و سلامت زایران آغاز کردیم و در همه مراحل حج این شعارها مورد توجه بوده و این شعارها و راهبرد تعیین شده بحمدالله محقق شده است.
وی در خصوص پرسشی مبنی بر هزینه های حج تمتع امسال گفت: واقعیت این است که هزینه ها در کشور ثالث به ریال محاسبه نمی شود بلکه با دلار حساب می شود بنابراین قیمت پیش بینی شده در ابتدای حج امسال و قبل از اعزام ها حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دلار محاسبه شد اما در نزدیک اعزام های زایران کشورمان ، کشور میزبان هزینه برخی خدمات را تا ۱۲۰۰ دلار افزایش داد که جمع هزینه ها به ۴ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.
رییس سازمان حج وزیارت افزود : این هزینه ها به همراه افزایش هزینه برخی اقلام پروتیینی موجب افزایش هزینه های حج گردید که سعی کردیم این مهم را مدیریت نماییم تا به زایران فشار تحمیل نشود و تنها یک پنجم هزینه های مازاد را پرداخت نمایند .
حسینی در خصوص شرایط هزینه سال بعد نیز اظهار کرد : برای سال بعد اگر هزینه های اضافی کاهش یابد قیمت های ما نیز کاهش می یابد اما اگر تغییری نیابد و هزینه ها همانند امسال باشد وعده ای را نمی توان برای کاهش قیمت ها مطرح کرد.
وی در خصوص حج عمره نیز اظهار کرد: تحقق از سرگیری سفرهای عمره منوط به حمایت کنسولی از زایران کشورمان است و در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم ؛ در صورتی که حمایت کنسولی محقق شود ، منعی برای سفرهای عمره وجود ندارد .
رییس سازمان حج وزیارت درباره اتمام تاریخ بازگشت حجاج کشورمان گفت: براساس برنامه ریزی ها عملیات حج از روز نخست اعزام ها اعلام کردیم که یک روز قبل از فرارسیدن ماه محرم ، پروازهای بازگشت پایان می یابد و تمامی تلاش خود را در این خصوص انجام دادیم و بحمدالله عملیات بازگشت حجاج روز جمعه پایان می یابد .
حسینی در ادامه در خصوص اعزام های اربعین و نظم بخشی در این خصوص گفت: در حال حاضر سامانه سماح برای پیش ثبت نام فعال است و تا روز عاشورا این مهم ادامه مییابد و پس از آن نیز ثبت نام قطعی متقاضیان انجام می شود که برهمین اساس تاکنون ۷۷۰هزار نفر نام نویسی کرده اند .
وی تصریح کرد: زایران در مرحله ثبت نام قطعی تاریخ خروج، تاریخ بازگشت، نحوه عزیمت با خودروی شخصی یا عمومی و سایر جزییات را اعلام می کنند که برهمین اساس برنامه ریزی دقیقی برای نظم در رفت و بازگشت زایران عزیز انجام می گیرد که امیدواریم زایران عزیز نیز براساس همین زمانبندی و برنامه‌ریزی به سلامت به این سفر پربرکت مشرف شوند .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.