پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس مرکز پزشکی حج وزیارت اعلام کرد

جزییات خدمات درمانی در حج تمتع ۱۴۰۱

جزییات خدمات درمانی در حج تمتع ۱۴۰۱
رییس مرکز پزشکی حج وزیارت با اشاره به خدمات درمانی صورت گرفته در حج تمتع امسال ، جزییات آمار این خدمات را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید علی مرعشی در خصوص خدمات پزشکی ارائه شده در موسم حج امسال گفت: از ابتدای عملیات حج در مجموع 14 هزار و 10 ویزیت تخصصی برای حجاج ایرانی انجام گرفت همچنین 464 مورد بستری به صورت بستری اورژانس، داخلی مردان و زنان و بخش سی سی یو صورت گرفته است.
وی افزود: 8 هزار و 972 مورد خدمات پاراکلینیک شامل آزمایش ، رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی از زائران صورت گرفته است.
مرعشی بیان کرد: در حج سال جاری 35 هزار و 429 مورد خدمات پرستاری در بیمارستان و درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت شامل نوار قلب، قندخون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، عمل جراحی و بخیه انجام گرفته است.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تعداد نسخ درمانگاه های حج را 67 هزار و 887 فقره و تعداد نسخ داروخانه های بیمارستان را 12 هزار و 308 فقره اعلام و عنوان کرد: 2 هزار و 858 مورد خدمات مددکاری شامل انتقال پزشک و آمبولانس، انتقال بیمار به هتل، انتقال به شهرهای مدینه، جده و ایران، انتقال به بیمارستان سعودی، بازدید بیماران دیالیزی در بیمارستان سعودی و تقاضای icu mobile انجام گرفته است.
دکتر مرعشی تعداد ویزیت بیماران در مطب مجموعه را 72 هزار و 145 مورد اعلام کرد و گفت: متاسفانه در حج سالجاری 2 زائر زن و 1 زائر مرد در موسم حج 1401 جان باختند.
وی در پایان اقدامات و دستورالعمل های صورت گرفته در خصوص رعایت موضوعات بهداشتی و خدمات درمانی را مناسب توصیف کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.