پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری مراسم معارفه و تکریم مدیرحج و زیارت قم /تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر توسعه، تبیین و مردمی سازی فرهنگ زیارت

برگزاری مراسم معارفه و تکریم مدیرحج و زیارت قم /تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر توسعه، تبیین و مردمی سازی فرهنگ زیارت
مراسم معارفه و تکریم مدیر حج وزیارت استان قم با حضور رییس سازمان حج وزیارت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛مراسم معارفه سید حسین موسوی به عنوان مدیر حج وزیارت استان قم و تكريم دکتر وحید اسکندی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی امروز سه شنبه یازدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ باحضور دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج وزیارت ، محمد آزاد معاون توسعه و منابع انسانی سازمان ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ،شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی، برخی از دفاتر و شرکت های خدمات زیارتی، برخی مدیران حج تمتع ۱۴۰۱ و همکاران مدیریت حج وزیارت استان قم در سالن کنفرانس آن مدیریت برگزار شد.

رییس سازمان حج وزیارت در این مراسم با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهوری کشورمان در ستاد مرکزی اربعین حسینی ، تاکید کرد: طبق تاکیدات آیت الله رییسی توسعه، تبیین و مردمی سازی زیارت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رییس سازمان حج و زیارت، خدمت رسانی به حجاج و زایران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را توفیق الهی دانست و تاکید کرد: همه کارگزاران و دست اندرکاران حج خدمت رسانی خاضعانه و خالصانه را سرلوحه خود قرار دهند و در راستای تسهیل امور زیارتی و فراهم آوری شرایط زیارت آسان و ارزان کوشا باشند.
حسینی مهمترین راهبرد سازمان حج وزیارت در حج امسال را اهتمام به عزت ، کرامت ، سلامت و امنیت حجاج دانست و تاکید کرد: این راهبرد و همچنین برنامه ریزی دقیق علی رغم کمبود وقت و تاخیر در اعلام زمان حج از سوی کشور میزبان و عنایت الهی و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله موجب شد تا حجی آرام و عزتمندانه ، همراه با رضایت حداکثری را شاهد باشیم .
وی افزود : برنامه ریزی دقیق و تسهیل امور زایران و راهبرد تدوین شده در راستای عزتمندی همراه با کرامت و امنیت و سلامت همیشه باید سرلوحه امور زیارتی اعم از زیارت حج و اعتاب مقدسه قرار گیرد.
حسینی به سخنان اخیر آیت الله دکتر رییسی رییس جمهوری کشورمان در ستاد مرکزی اربعین اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات ایشان توسعه، تبیین و مردمی سازی فرهنگ زیارت باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین همه دست اندرکاران حج و کارگزاران وظیفه دارند در این راستا تلاش کنند .
وی تصریح کرد : توجه به زیارت آسان و ارزان برای مشتاقان سفرهای زیارتی تاثیرات بسزایی را به لحاظ فرهنگی به دنبال خواهد داشت و جامعه ای که با فرهنگ زیارت عجین باشد از آسیب های اجتماعی نیز بدور خواهد بود.
رییس سازمان حج وزیارت؛ استان قم را به لحاظ موقعیت اجتماعی و مذهبی حایز اهمیت دانست و گفت : این استان از ابتدای سفرهای عتبات از سال گذشته و بعد از همه گیری بیماری کرونا پیشگام بوده و امیدواریم در تحقق سفرهای زیارت آسان و ارزان و توسعه فرهنگ زیارت همچنان گام بردارد و تمامی دست اندرکاران در حج وزیارت استان، یاری رسان مدیرت جدید که از کارگزاران بنام استان و همچنین از فرهنگیان خوش نام بوده باشند .
حسینی از خدمات شایسته دکتر وحید اسکندری در مدیریت حج وزیارت استان قدردانی کرد و گفت: آقای اسکندری در ماه‌های گذشته هم در مدیریت حوزه ریاست و روابط عمومی و هم در مدیریت حج وزیارت استان خوش درخشیدند و امیدواریم در آینده نیز همچنان در مدیریت حوزه ریاست و روابط عمومی موفق و موید باشند .
وی خدمات حوزه ریاست و روابط عمومی با مدیریت ایشان را در حج امسال شایسته و قابل قبول خواند و گفت: این اداره کل توانست در پوشش مناسب حج ۱۴۰۱ توانایی خود را به نمایش گذارد و امیدواریم همچنان در توسعه و تبیین فرهنگ حج وزیارت کوشا باشد .

در این مراسم رییس سازمان حج وزیارت از خدمات شایسته وحید اسکندری به عنوان مدیر سابق حج وزیارت استان قدردانی کرد و برای سید حسین موسوی آرزوی موفقیت و توفیقات روز افزون در خدمت رسانی به زایران اعتاب مقدسه و حج کرد.
وحید اسکندری که چندی قبل از طرف رییس سازمان حج وزیارت به عنوان مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج وزیارت منصوب شده بود، مدت ۶ ماه مدیریت و امورات حج و زیارت استان قم را همزمان بر عهده داشت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.