پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گزارشی از اعزام های زایران کشورمان به اعتاب مقدسه در کمال عزت، کرامت،امنیت و سلامت/چرا برخی رسانه های سودجو به دنبال تخریب سازمانی مردمی هستند

گزارشی از اعزام های زایران کشورمان به اعتاب مقدسه در کمال عزت، کرامت،امنیت و سلامت/چرا برخی رسانه های سودجو به دنبال تخریب سازمانی مردمی هستند
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با ارایه گزارش کامل ازاقدامات سازمان حج و زیارت طی زمان از سرگیری اعزام ها بعد از فروکش کردن کرونا طی یکسال اخیر گفت: مهمترین راهبرد سازمان حج و زیارت عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران می باشد اما متاسفانه برخی رسانه های سودجو بدنبال تخریب این سازمان مردمی هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ وحید اسکندری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حج وزیارت گفت: تمامی اقدامات و اعزام های سازمان حج و زیارت کشور در راستای اهداف تبیین شده کشور می باشد و در همین زمینه تسهیل امور زایران و زیارت آسان را مدنظر داشته ایم.
وی افزود: طبق اهداف تبیین شده مهمترین راهبردها عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران و حجاج می باشد و این مهم را در تمامی سفرهای زیارتی به منصه ظهور رسانده ایم ؛ اعزام های حج تمتع، سفر سوریه و عتبات عالیات در کمال عزتمندی و آرامش انجام گرفته است وسازمان خود راموظف به بهبود روند خدمت رسانی می داند و از رفع دغدغه ها وتبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت استقبال می کند.
اسکندری به موضوع سفر عتبات عالیات و تلاش های سازمان حج و زیارت طی حدود یکسال اخیربعد از تعطیلی موقت به دلیل کرونا، گفت: از زمان آغاز مجدد اعزامهای عتبات عالیات عراق که مربوط به دوره آبان ماه سال 1400 تاکنون می باشد قریب 170 هزار نفر توسط دفاتر زیارتی و با نظارت سازمان حج و زیارت در قالب کاروان های زیارتی و با رعایت استاندارهای لازم درخصوص انتخاب خادمان فرهنگی و اجرایی مورد تأیید بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، هتل محل استقرار، تدارکات و موادغذایی و طبخ با رعایت اصول بهداشتی، تأمین امنیت، بیمه و ... ثبت نام و اعزام شده اند.
وی افزود: اگرچه در بسته های زیارتی مورد تأیید سازمان خدماتی از جمله بیمه، بهداشت و درمان، امنیت، خدمات فرهنگی و هزینه های نظارتی، بعنوان اجزای اصلی بسته زیارتی در نظر گرفته شده که همین امر موجب اختلاف هزینه با گروه های غیر مجاز و به اصطلاح آزادبرها نیز می باشد، لکن کلیه گروه هایی که با نظارت این سازمان و توسط دفاتر زیارتی ایجاد گردیده است، الحمدالله مورد استقبال عموم مردم بوده و تکمیل شده اند.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت ادامه داد: مضافا اینکه برای پاسخگویی به سلایق مختلف، تاکنون برنامه های متنوعی از جمله ایجاد بسته هایی با مدت اقامت مختلف شامل 5 شب، 7، 8. 9، 10، 12 و 14 شب و همچنین بسته های 21 شب در ماه مبارک رمضان ایجاد شده است. وی تصریح کرد:همچنین برای پوشش درخواست اقشار کم درآمد جامعه اخیرا بسته های 6 شب ارزان قیمت و با هزینه کمتر از 30 میلیون ریال برای متقاضیان ایجاد شده که مورد استقبال مشتاقان زیارت قرار گرفته است.
وی تاکیدکرد:در هفته منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز دفاتر زیارتی مجری در حد امکان و با لحاظ ظرفیت شهرهای نجف و کربلا بسته های زیارتی فوق العاده ایجاد و ثبت نام کرده اند.
اسکندری بابیان اینکه اهتمام سازمان حج و زیارت بعنوان متولی امر زیارت خارج از کشور با استفاده از ظرفیت و توانمندی دفاتر زیارتی بر ظرفیت سازی متناسب با نیاز جامعه هدف می باشد، گفت: الحمدالله اعزام ها تاکنون مورد استقبال عموم مردم بوده و کلیه گروه ها نیز تکمیل شده اند و همه این موارد حاکی از محبوبیت و تمایل مردم به ثبت نام و اعزام با گروه های تحت نظارت سازمان حج و زیارت است .
وی همچنین یادآور شد: با توجه به تعطیلی دو ساله اعزام به عتبات عالیات عراق ناشی از شیوع ویروس کرونا و متعاقبا حذف روادید بین دو کشور ایران و عراق، سفر انفرادی اتباع ایرانی به کشور عراق بویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسیار زیاد بوده است و بیتوته خیل عظیمی از زائران ایرانی در جوار حرمین و بین الحرمین کاملا مشهود بود که این امر در شأن زائران ایرانی نیست و هدف این سازمان تأمین بسته های زیارتی با در نظر گرفتن تمامی خدمات مورد نیاز زائرین در عراق می باشد تا ضمن حفظ عزت و کرامت زائران عزیز از بروز مشکلات ثانویه جلوگیری شود.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان حج و زیارت یک سازمان مردمی و با رویکردی جهادی برای خدمت رسانی به زائران می باشد تاکید کرد: متاسفانه برخی رسانه های زرد با تیترهای عجیب به دنبال تخریب و تحقیر سازمان حج و زیارت در میان افکارعمومی هستند در صورتی که این رویکرد آنها شکست خورده و واهی است و بحمدالله مردم عنایت کامل به خدمات سازمان حج و زیارت را دارند.
وی در پایان توصیه کرد که زایران حتما برای تشرف به اعتاب مقدسه از کاروانهای تحت نظارت سازمان حج و زیارت بهره بگیرند و فریب آزادبرها رادراین خصوص نخورند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.