پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین /(۱۶)

تاکید رییس سازمان حج وزیارت بر ضرورت صیانت از حقوق زائران در موضوع بیمه اربعین

تاکید رییس سازمان حج وزیارت بر ضرورت صیانت از حقوق زائران در موضوع بیمه اربعین
رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت صیانت از حقوق زایران در موضوع بیمه اربعین حسینی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی در دومین جلسه ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت ضمن استماع گزارش ها و صحبت های رئیس ستاد اربعین سازمان و اعضای ستاد اظهار کرد: سازمان حج و زیارت وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام را در ستاد مرکزی اربعین حسینی عهده دار است و خوشبختانه در زمینه اقدامات مربوط به زائرن عملکرد مطلوبی را در میان کمیته داشته است.
وی افزود: باید تجارب ارزشمند سازمان حج و زیارت درموضوعات مرتبط با اعزام زائران به اعتاب مقدسه و حج ، دراربعین هم مورد توجه قرار گیرد؛ سازمان در موضوع حمل و نقل در ایام حج عملکرد بسیار مطلوبی را ازخود به نمایش گذاشته است که این اقدام یا سایر برنامه ریزی ها و اقدامات می تواند در این موسم نیز به کار گرفته شود که فواید بیشماری را به جهت افزایش رضایتمندی زائران بدنبال دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه موضوع ثبت نام واعزام، نظارت بر بیمه و امداد و راهنمایی گمشدگان در اربعین نیز با سازمان حج و زیارت می باشد گفت: موضوع بیمه نیز جزو ضروریات می باشد و باید هرچه سریعتر نهایی شود و نظارت کافی صورت گیرد چراکه باید حقوق زائران را صیانت کنیم.
حسینی همچنین به نرم افزار موبایلی زیارت و کاربردهای متنوع آن برای زایران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: این نرم افزار که از سوی دست اندرکاران ذیربط درسازمان تهیه شده می تواند به زائران اربعین درزمینه های مختلف کمک نماید.
وی افزود: در موضوع امداد و راهنمایی گمشدگان نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از دغدغه های زائرانی که مسیریا وسایل خودرا گم می کنند کاسته شود و با آرامش خاطر به مسیر خود ادامه دهند.
در این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانسی با مدیردفتر نمایندگی سازمان در عراق، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی و مازندران به عنوان اعضای ستاد برگزار شد ، رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در یک هفته اخیر ارایه کرد.
سفراخیر رئیس، دبیر واعضای ستاد به عراق و بازدید ازمرزهای زمینی مهران و خسروی، بررسی شرایط مرزها و تردد زائران، نحوه ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی، بررسی شرایط برای خدمت رسانی در حوزه امداد و راهنمایی گمشدگان، بررسی شرایط چگونگی بازگرداندن کالاهای یافت شده زائران، دیدار با نماینده بیمه، چگونگی خدمات پزشکی و.... از جمله مواردی بود که درابتدای نشست مورد اهتمام قرار گرفت.
گزارش دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان و تاکید برارایه خدمات مطلوب به زایران نیز در ادامه این جلسه مورد توجه قرار گرفت.
ارایه اقدامات صورت گرفته در حوزه امداد و راهنمایی گمشدگان و اشیا یافت شده وهمکاری دو جانبه با بیمه سامان، روند خدمات رسانی موکب ها درمبادی مرزی ، شرایط خدمات تردد در دو سوی مرزها و .... نیز در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.
راه اندازی موکب سازمان حج وزیارت در فرودگاه امام (ره) و همچنین مرز مهران و همچنین طبخ و توزیع غذا با همکاری آستان قدس رضوی در حسینیه شهدای منا برای مواکب و زائران نیز ازجمله اقداماتی بود که در این جلسه بدان اشاره شد.
گزارش از نرم افزار موبایلی زیارت و امکانات آن و آخرین بروز رسانی نرم افزار نیز ازدیگر جزییاتی بود که از سوی مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان به آن اشاره گردید.
رئیس سازمان حج و زیارت نیز درپایان از خدمات ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت قدردانی کرد و بر همکاری و مساعدت همه بخش ها برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران تاکید کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.