پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با سازمان عقیدتی سیاسی فراجا/حضور 400کارگزار در واحد امداد و راهنمایی زایران اربعین حسینی

امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با سازمان عقیدتی سیاسی فراجا/حضور 400کارگزار در واحد امداد و راهنمایی زایران اربعین حسینی
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فعالیت بیشاز 400 نفر ازکارگزاران در واحد امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان دراربعین 1401 تاکید کرد: امداد و راهنمایی زائران قوت قلب و آرامش خاطر را منعکس می کند که این مهم نیز برعهده سازمان حج و زیارت می باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی در مراسم امضای یادداشت تفاهمنامه مشترک میان سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین ادیانی برگزار شد هفته دولت و یاد شهیدان باهنر و رجایی را گرامی داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان حج و زیارت افتخار خادمی حجاج و زائران اعتاب مقدسه را برعهده دارد گفت: این خدمت رسانی خاضعانه را توفیق الهی می دانیم و امیدواریم به وظیفه نورانی خود در این خصوص به خوبی عمل کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی حدود یک سال گذشته در رابطه با اعزام های عتبات عالیات گفت: بعد ازسرگیری اعزام ها که در اواخر پاییز سال گذشته و پس از وقفه بدلیل شیوع کرونا اتفاق افتاده بود، بیش از175 هزار نفر به صورت هوایی اعزام کردیم.
وی افزود: البته این اعزام ها به سبب عدم بازگشایی مرزهای زمینی فقط به صورت هوایی صورت گرفت و در صورت بازبودن مرزهای زمینی تعداد بسیار بیشتری از متقاضیان به این سفر نورانی مشرف می شدند.
رئیس سازمان حج و زیارت به تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته که منجر به بازگشایی مرزهای زمینی سفر عتبات عالیات شده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش های همه دست اندرکاران دو کشور مرزهای زمینی نیز از ماه گذشته به روی متقاضیان سفرهای زمینی عتبات عالیات بازگشایی شد و از ساعت بازگشایی نیز زائران منتظر سفرهای زمینی عازم شدند و برتعداد زائران عتبات عالیات افزوده شده است.
حسینی با بیان اینکه از روز نخست وعده تنوع بسته های زیارتی عتبات عالیات و افزایش رضایتمندی زائران را داده بودیم، گفت: در گذشته زائران با بسته های محدودی مواجه بودند و در یک بازه زمانی مشخص به اعتاب مقدسه یعنی سوریه و بویژه عتبات عالیات مشرف می شدند اما با برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت توانستیم برای تمامی سلایق بسته های متنوعی را در نظر بگیریم که این اقدام نیز علیرغم تمامی مشکلات زیرساختی انجام گرفت.
وی افزود: با افزایش بسته های زیارتی سفر عتبات عالیات زایران دارای قدرت انتخاب بیشتری شده اند و این مهم یکی ازشاخص های افزایش رضایتمندی محسوب می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت یکی از ایام شلوغ و پرمتقاضی را ایام نوروز دانست و گفت: خوشبختانه در این ایام زائرانی که درخواست بسته های متنوع را در سفراعتاب مقدسه داشتند ازاین برنامه ریزی به خوبی استقبال کردند و از تمامی دست اندرکاران که به اجرای چنین رویکردی مبادرت کرده اند تشکر می کنیم و این مهم در طول سال نیز یکی از برنامه های مهم خواهد بود.
حسینی در خصوص اقدامات صورت گرفته ازسوی سازمان در حوزه اربعین حسینی گفت: سازمان حج و زیارت وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی را برعهده دارد که دراین راستا اقداماتی نظیر ثبت نام واعزام، تشکیل واحد امداد و راهنمایی گمشدگان و نظارت بر بیمه زایران را انجام می دهد.
وی افزود: امسال در موسم اربعین حسینی بیش از 400 تن ازکارگزاران حج و زیارت به امداد وراهنمایی زائران وگمشدگان می پردازند و در همه مکان هایی که زائران حضور دارند ، فعال خواهند بود.
رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه واحد امداد و راهنمایی با کاورهای مشخص به زائران اربعین خدمت می دهند، گفت: امداد وراهنمایی یک قوت قلب برای زائران است و احساس آرامش را منعکس می کند.
وی افزود: در طول مسیر و شهرهای زیارتی در موسم اربعین ، پایگاههای بیمه و همچنین درمانی مستقر است و درکنار واحد امداد به خدمترسانی می پردازند ؛ ضمن اینکه 50 دستگاه آمبولانس نیز برای خدمت رسانی از سوی بیمه درنظر گرفته شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا امروز هفتم شهریور ماه 2 میلیون و 40 هزارنفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند گفت: ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و همه متقاضیان می بایست در این سامانه ثبت نام نمایند چرا که موضوع بیمه و دریافت آن ضروری می باشد.
حسینی تصریح کرد: البته تصور می کنیم که همه متقاضیان ثبت نام نکرده باشند که بهتراست هرچه زودترمبادرت به این کار کنند؛ ضمن اینکه موضوعاتی نظیر دریافت بلیت ارزان قیمت منوط به نام نویسی در سامانه می باشد و به صورت سیستمی و از طریق سماح انجام می گیرد.
وی همچنین خدمت رسانی خاضعانه به زایران را حائزاهمیت دانست و گفت: وظایف ما خادمان با تورهای گردشگری متفاوت است چراکه ما به اقشار مذهبی جامعه خدمت می کنیم بنابراین نوع پذیرایی و خدمت رسانی اهمیت دارد و رضایت حداکثری این عزیزان مورد توجه است .
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برایرضایت حداکثری تمامی توان خود را درحوزه اجرایی به کار بسته ایم، گفت: از تمامی توان خود برای اسکان، تغذیه و .... استفاده می کنیم و سعی می کنیم خدمات مطلوبی را ارایه دهیم .
حسینی همچنین به تفاوت کاروانهای سازمان حج و زیارت و آازاد برها اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده ای از مردم تفاوت این موضوع را دقت نمی کنند ؛ داشتن بیمه ، خدمات درمانی رایگان و 24ساعته، تامین امنیت زائران ،تغذیه مناسب، داشتن روحانی و مداح، برنامه های فرهنگی،داشتن نظم و .... ازسوی کاروانهای سازمان حج وزیارت انجام می گیرد اما کاروان های آزاد بر چنین موضوعی را ندارند که امیدواریم متقاضیان سفر به عتبات به این تفاوت ها دقت نمایند.
وی در پایان تاکید کرد: اهتمام به عزت، کرامت، امنیت و سلامت مهمترین راهبردهای سازمان حج وزیارت می باشد که درسفرهای زیارتی مورد توجه قرار دارد.
در این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا نیزبه ایراد سخنرانی پرداختند.

هدف از امضای این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت ها و توسعه همکاری های فرهنگی، آموزشی و اجرایی طرفین در جهت اعزام کارکنان فراجا و خانواده های آنان به عتبات عالیات می باشد.
در این تفاهم نامه تعهدات و اقدامات طرفین عنوان و برمشارکت و بهره مندی و استفاده از امکانات و ظرفیت های علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و مجموعه حج و زیارت برای برطرف نمودن نیازهای متقابل تاکید شده است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.