پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص سفر عتبات عالیات؛ زائران در سلامت کامل هستند

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص سفر عتبات عالیات؛ زائران در سلامت کامل هستند
سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت زائران کشورمان در کشور عراق با توجه به شرایط کنونی این کشور اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن این اطلاعیه به شرح ذیل می باشد؛
باتوجه به اهتمام سازمان حج به موضوع امنیت و سلامت زائران و وجود پیوست امنیتی به کاروانهای تحت نظارت این سازمان، تمامی زائرانی که با کاروان های حج و زیارت به عراق سفر کرده اند در سلامت کامل هستند و تدابیر لازم برای بازگشت این عزیزان نیز بعمل خواهد آمد.
با توجه به ناآرامی های پدید آمده در برخی شهرهای کشور دوست وبرادر عراق و محدودیت های اعمال شده از سوی مسئولان این کشور، تمامی اعزام های این سازمان ازمرزهای زمینی و هوایی موقتاً و تا اطلاع ثانوی لغو می شود.
تمامی زائران ایرانی عتبات عالیات که در قالب کاروانهای زیارتی مشرف شده اند، در حال حاضر در امنیت و سلامت هستند و ان شاالله تحت تدابیر امنیتی به میهن اسلامی بازمی گردند و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.
ضمنا تاکید می گردد که از سرگیری اعزام ها منوط به رفع ناآرامی ها، ایجاد آرامش و برقراری شرایط پایدار در کشور عراق می باشد بگونه ای که سازمان حج و زیارت از امنیت و سلامت زائران اطمینان حاصل نماید.
در خصوص سفر اربعین حسینی نیز اعلام می گردد که تا ظهر امروز سه شنبه هشتم شهریور ماه بیش از2 میلیون و 100 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد نیز 1 میلیون و 250 هزار نفر نام نویسی خود را قطعی کرده اند و با پرداخت هزینه بیمه، در زمان تشرف تحت پوشش بیمه ای قرار خواهند داشت.
بدیهی است که نام نویسی در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و زمان بازگشایی مرزها و امکان تشرف زائرین محترم از طریق ستاد مرکزی اربعین اطلاع رسانی خواهد شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.