پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت

انسجام و همدلی مایه شکوفایی استعداد و خلاقیت نیروی انسانی در سازمان

انسجام و همدلی مایه شکوفایی استعداد و خلاقیت نیروی انسانی در سازمان
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ضمن حضور در نمازخانه سازمان حج و زیارت به سخنرانی بین همکاران سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری پرداخت.
مهندس سعید اوحدی معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت که ظهر امروز 12 شهریور 92  در جمع نمازگزاران حضور داشت، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت، گفت: من آدم غریبی در میان شما نیستم. بنده سالها در لباس خدمتگزاری به زائران و ضیوف الرحمان توفیق خدمت داشتم و امروز ادب حکم می کرد که در هنگام تصدی مسئولیت جدید نیز در خدمت شما باشم و در هفته دولت از خداوند متعال خواستاریم توفیقی که شهیدان رجایی و باهنر را در کسوت مسئولیت ماندگار کرد، به ما نیز عطا فرماید.
اوحدی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید: "و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون". طبق فرمایش قرآن ما نباید گمان ببریم که شهدا از بین ما رفته‌اند ، حتی این فکر به ذهنمان نیز نباید خطور کند. اگر ما در این دنیا از سفره زمینی بهره مند می‌شویم، شهیدان در نزد خداوند روزی نصیبشان می شود و طبق فرمایش قرآن شهدا در قله های افتخار به ما که در این دنیا مانده ایم بشارت می دهند . شهداء مسیر حق را  یک شبه طی کرده اند که انشاء الله خداوند ایشان را چراغ هدایت در زندگی ما قرار دهد.
رییس سازمان حج و زیارت افزود: اکنون در آستانه هفته حج قرار داریم. شما خانواده حج و زیارت با توجه به توفیق بزرگی که خداوند به شما داده تا خدمتگزار زائران باشید، از عزت و جایگاه والایی نزد خداوند  برخوردار شده اید و با توجه به نیت پاک و عملکرد خیری که دارید، خداوند توفیق خدمت مستمر به زوار را به شما عنایت کرده است و بدانید خداوند بر اساس پُست و جایگاه به شما پاداش نمیدهد بلکه پاداش خداوند بر اساس نیت قلبی شماست همانگونه که پیامبر(ص) فرمود: "نیت مؤمن خیرٌ من عمله"
مهندس اوحدی تأکید کرد: همه مسند ها و منصب ها در جمهوری اسلامی که با خون شهدا شکل گرفته است، قطعا برای انسان مایه عزت است. اما چه عزتی از این بالاتر که شما به کسانی که زائر بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی هستند خدمت می کنید و بدون واسطه به خدا وصل می شوید.
وی با اشاره به خاطره ای از شهید  ابوترابی یاد آور شد: ایشان به زیارت امام رضا(ع) رفته بودند. زمانی که از سفر برگشتند، خدمت ایشان رسیدم،  در حالی که شادی در چهره‌شان موج می زد. دلیل را از ایشان جویا شدیم که فرمودند: خدمت آقای واعظ طبسی رسیدم و ایشان امر کردند یک روز در ماه لباس خادمی امام رضا(ع) را بر تن کنم. آقای ابوترابی کسی است که افتخار داشتم چندین سال در خدمتشان باشم و شخصیتی سرشار از ایثار، گذشت ، همدلی و تقوا بودند.
مهندس اوحدی بذکر حدیثی از حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: ایشان می فرمایند: "من استبد برأیه فقد هلک".طبق فرمایش امیرمومنان کسی که استبداد رأی داشته باشد قطعاً مسیرش مسیر سقوط وهلاکت است و یقیناً به موفقیت نخواهد رسید، هرچند به صورت مقطعی موفقیتی کسب کند و همچنین در جای دیگری می فرمایند: " لاظهیر کالمشاوره "یعنی هیچ پشتیبانی مانند مشورت و مشاوره نیست. انشاء الله با تأسی و تکیه بر کلام مولی الموحدین در راه انسجام و یکپارچگی خانواده حج و زیارت بکوشیم.
وی ضمن اشاره به آیه "یدالله فوق ایدیهم" تأکید کرد: هر چه انسجام و همدلی  میان مجموعه بیشتر شود، قدرت خداوند که نشانه اش خلاقیت، شکوفایی و هم افزایی است، در سازمان افزایش خواهد یافت و اگر از اختلاف نظرها و سوء تفاهم ها و مناقشات عبور نکنیم و انسجاممان را از دست دهیم، آنجا شیطان بر ما مسلط خواهد شد و ابهت و آبروی ما را از بین خواهد برد.
گفتنی است پیش از مهندس اوحدی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، ضمن خوشامدگویی به همکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که در این مراسم حضور داشتند، گفت: از رؤسای قدیم سازمان و همه کسانی که در گذشته در سازمان حج و زیارت زحمت کشیده‌اند تشکر می کنیم و آرزو داریم که هر کجا هستند موفق بوده و در راستای ارتقاء نظام اسلامی تلاش نمایند.
حجت الاسلام شهسواری ادامه داد: در دفاع مقدس در عملیات والفجر مقدماتی اسیر شدم. در سالهای اسارت افتخار آشنایی و مصاحبت با آقای مهندس اوحدی را داشتم. ایشان از همان سالهای اسارت نقش محوری در اردوگاه داشت. توانمندی های علمی و مدیریتی آقای مهندس اوحدی در همان سالهای اسارت بر همه روشن بود و امروز هم وجود ایشان از افتخارات جامعه اسلامی است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: امیدواریم از توانمندی‌های مهندس اوحدی در سازمان حج و زیارت به بهترین شکل بهره مند شویم و سازمان حج و زیارت دوران پر خیر و برکتی را با وجود ایشان پیش رو داشته باشد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.