پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

درمسیر عاشقان اربعین /(27)

اوج همدلی برای زوار اربعین، میان سازمان حج وزیارت و عتبه های علوی وحسینی

اوج همدلی برای زوار اربعین، میان سازمان حج وزیارت و عتبه های علوی وحسینی
اوج همدلی و خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی با مشارکت و همیاری سازمان سازمان حج وزیارت و عتبه های علوی و حسینی در عراق شکل گرفت و روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در دو وعده میان زایران اربعین طبخ و توزیع می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ وحید اسکندری مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گفت: طی روزهای گذشته بدلیل سفر زودهنگام تعداد کثیری از زایران اربعین حسینی از ایران به عراق و عدم فعالیتهای موکبهای دوکشور در شهرهای نجف و کربلا، تعداد زیادی از زایران ایرانی که درحرم مطهرعلوی و حسینی و اطراف آن ساکن شده بودند برای تهیه غذا به زحمت و دغدغه افتادند که دراین راستا ستاد اربعین سازمان حج و زیارت طی رایزنی با عتبه های علوی و حسینی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به مشارکت و همیاری برای رفع دغدغه های زائران و تکریم و حفظ شان آنها مبادرت کرد.
وی افزود: در این خصوص عتبه های علوی و حسینی بخشی ازنذورات خود را به جهت رفع این دغدغه به میدان اورده و برای طبخ غذاوتوزیع آن بین زایران از سازمان حج وزیارت کمک‌ گرفت.
اسکندری تصریح کرد: سازمان نیز با در اختیار گذاشتن ظرفیت آشپزخانه های مرکزی در هر دو شهر زیارتی (نجف و کربلا )و با تحویل مواد اولیه در پخت و توزیع غذا به تعداد ۱۰ هزار پرس از طریق عتبه های علوی و حسینی مشارکت کرد و احتمالا تا استقرار مواکب خدمت رسان تعداد پخت به بیش از ۱۰ هزار پرس افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها این اقدام بسیار مهم به جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران ازروز 12 شهریور ماه آغاز شده است.
گفتنی است یکی ازمهمترین راهبردهای سازمان حج و زیارت در سفرهای زیاتی توجه به عزت ، کرامت، امنیت و سلامت زوار می باشد.
سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی به عنوان کمیته ثبت نام و اعزام وظیفه نام نویسی و اعزام، امداد و راهنمایی زوار و نظارت بیمه را برعهده دارد و در راستای اقدامات خود برنامه ریزی مدونی را پیش بینی کرده است
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.