پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین /(۴۰)

ضرورت خدمت رسانی مطلوب به زایران ایرانی در کشور عراق/تازه ترین آمار ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح

ضرورت خدمت رسانی مطلوب به زایران ایرانی در کشور عراق/تازه ترین آمار ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج وزیارت بر خدمت رسانی مطلوب به زایران ایرانی حاضر در عتبات عالیات تاکید کردند و بر تسهیل و تسریع امور مربوطه در راستای تغذیه، آب و اسکان زایران اشاره داشتند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاداربعین حسینی ؛ جلسه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در نجف اشرف برگزار شد که در این جلسه رییس سازمان حج وزیارت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به استماع گزارش اعضای ستاد نجف اشرف و اعضای ستاد اربعین سازمان حج وزیارت و دست اندرکاران عتبات پرداختند.
رییس سازمان حج وزیارت در این جلسه با بیان اینکه آسیب شناسی وضعیت موجود ضروری است گفت: طرحی را در این خصوص تدوین و تقدیم دست اندرکاران و مراجع ذیربط خواهیم کرد تا از نقاط ضعف کاسته و بر نقاط قوت افزوده شود.
وی افزود : امیدواریم طی روزهای آتی با افزایش موکب های خدمت رسان شاهد بهبود کیفیت خدمت رسانی به زایران باشیم ؛ قطعا وضعیت تغذیه ، آب و اسکان بهتر خواهد شد .
رییس سازمان حج و زیارت با بیان تاکنون ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سماح به صورت قطعی ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد حدود ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده و مشمول بیمه شده اند بنابراین به همه متقاضیان تاکید می شود که ثبت نام خود را قطعی کنند و حتما از بیمه اربعین استفاده نمایند .
حسینی افزود: متاسفانه تعدادی از زایران خود را بیمه نکرده اند و این موضوع مشکلاتی را برای آنها بدنبال دارد.
وی همچنین گرمازدگی را یکی از مشکلات و دغدغه های پیش رو دانست و گفت: زایران در ساعات تردد خود به گرمای هوا اهتمام داشته باشند و زمان سفر خود را مدیریت نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت نیز ضمن استماع سخنان و گزارشات و ایده های اعضای جلسه تصریح کرد: می توان از تجربه حج وزیارت در ایام اربعین نیز بهره مند شد و به عنوان نمونه اعزام ها به صورت کاروانی و براساس زمانبندی و نظم به صورت سالیانه در ایام اربعین انجام گیرد.
وی افزود : باید در بحث خدمات‌رسانی مواکب نیز برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد و موکبها پیش از حضور زایران برپا شود تا مشکلی در خصوص تغذیه یا اسکان وجود نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در ادامه در خصوص خدمات رسانی آشپزخانه های نجف و کربلا در کمک به طبخ و توزیع غذای زایران توصیه های را مطرح کرد
وی همچنین بر ضرورت خدمات رسانی در حوزه درمان زایران کشورمان تاکید کرد و گفت که دست اندرکاران دراین خصوص دقت عمل لازم را به جهت تسهیل امور زایران مدنظر قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان بر ضرورت خدمت رسانی مطلوب به زایران تاکید کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.