پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر حج عربستان خبر داد

ورود بیش از ۵ میلیون زائر به سرزمین وحی در موسم عمره امسال

ورود بیش از ۵ میلیون زائر به سرزمین وحی در موسم عمره امسال

وزیر حج عربستان گفت: روادید صادرشده برای موسم عمره مفرده امسال، پنج میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۷۴ روادید بود و پنج میلیون و ۹۳ هزار و ۶۲۸ نفر برای ادای عمره از مناطق مختلف جهان وارد سرزمین وحی شدند.

بندربن حجار وزیر حج عربستان با بیان اینکه روادید عمره صادره در موسم امسال، پنج میلیون و 341 هزار و 974 روادید بود، گفت: پنج میلیون و 93 هزار و 628 نفر برای ادای عمره از مناطق مختلف جهان وارد سرزمین وحی شدند و در زمان‌های مشخص شده هم به کشورهایشان بازگشتند.

وی بار دیگر موسم عمره امسال را موفقیت آمیز خواند و گفت: عربستان تمام امکانات مادی و انسانی خود را در راه ارتقای خدمات به ضیوف الرحمن به کار گرفته است تا جایی که سطح خدمات ارائه شده به عمره گزاران، رضایت آنها را به دنبال داشت.

وزیر حج عربستان افزود: طرح عملیاتی موسم عمره توازن و تعادل میان تعداد عمره گزاران و طرح‌های توسعه در حرمین شریفین را حفظ کرد.

حجار از کاهش پدیده تخلف عمره گزاران از بازگشت به سرزمین‌شان پس از ادای عمره به سبب سختگیری مقامات سعودی و تشدید تدابیر برای خروج آنها خبر داد و گفت: این موفقیت چشمگیر تأکیدی بر عزم وزارت حج برای اجرای راهبرد خود در خصوص به کارگیری تمام کادر انسانی مجرب خود برای همراهی با تعداد زیاد عمره گزاران است.

وی با مفید خواندن سیستم خودکار خدمات رسانی به عمره گزاران از همراهی کشورهای عربی و اسلامی با تصمیم کاهش تعداد حجاج و عمره گزاران تقدیر کرد و گفت: هدف از پروژه‌های توسعه، افزایش گنجایش حرمین شریفین با توجه به افزایش روز به روز تعداد حجاج و عمره گزاران است.

بندر حجار خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین طرح‌های توسعه، طرح توسعه صحن مطاف است که ظرفیت آن را از 48 هزار نفر در ساعت به بیش از 105 هزار نفر در ساعت خواهد رساند.


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.