پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین/(۴۹)

مراجعه زائران اربعین به سازمان حج و زیارت سرمایه اجتماعی سازمان است/تاکید بر آسیب شناسی عملیات اربعین

مراجعه زائران اربعین به سازمان حج و زیارت سرمایه اجتماعی سازمان است/تاکید بر آسیب شناسی عملیات اربعین
رییس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از تلاشهای خادمان اربعین بر لزوم آسیب شناسی عملیات اربعین و برنامه ریزی در طول سال برای این سفر تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت از نجف اشرف، دکتر سید صادق حسینی ش
در پنجمین جلسه ستاد اربعین در نجف، ضمن قدردانی از تلاش های همکاران در عملیات اربعین گفت: اینکه علی رغم وظیفه تعریف شده سازمان در خصوص اربعین، زائران اربعین برای همه مسائل اربعین به سازمان مراجعه می کنند ،سرمایه اجتماعی برای سازمان است.
وی با اشاره به اینکه امسال با حضور بیش از ۵۰۰ کارگزار حج و زیارت در عملیات اربعین و در حوزه امداد و راهنمایی افزود: قطعا با سرمایه ۴۰ هزار کارگزار زیارتی و تجربه عملیات حج آمادگی لازم برای مدیریت عملیات اربعین در این سازمان وجود خواهد داشت.
رییس سازمان حج وزیارت تاکید کرد: دست اندرکاران در طول عملیات آسیب و مشکلات را یادداشت و جمع بندی و آسیب شناسی نمایند تا این آسیب ها در سال های آینده مدیریت شود.
دکتر حسینی به مشکلات زائران اربعین از جمله اعزام زائران پیش از راه اندازی موکب ها اشاره کرد و گفت: مشکل تغذیه زائران با ره اندازی موکب ها رفع شده و در خصوص تامین آب برای زائران تدابیر لازم اندیشیده شده است.
دکتر حسینی ضمن تقدیر از ملت و دولت عراق برای پذیرایی از زائران اربعین علی رغم مشکلات جاری این کشور به خادمان زوار تاکید کرد که در روزهای باقیمانده تا اربعین تلاش جهادی داشته باشند و مشکلات را شناسایی و چاره اندیشی نمایند.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند هر قدمی که برای زیارت امام حسین(ع) بر میداریم ثواب ۱۰ حج مقبول را دارد، بیان کرد که تلاش خادمان زائرین با این جایگاه معنوی اجر الهی را به دنبال خواهد داشت.
دکتر حسینی در سخنان خود لازمه مدیریت اربعین را پیگیری و برنامه ریزی این سفر در طول سال دانست.
بر اساس این گزارش جواد شاد مسئول ستاد نجف در اربعین ضمن تقدیر از تلاشهای بخش های مختلف ستاد گفت: همه باید تلاش کنیم تا زائران خاطره خوشی از این سفر داشته باشند و در مقابل برخی گلایه های آنان سعه صدر داشته باشیم . با سلیقه و درایت و تدبیر مردم را جذبو راهنمایی کنیم.
وی با اشاره به تعداد اندک خادمان در مقابل خیل عظیم زائران بیان کرد: عشق به امام حسین زائران را با همه سختی ها به این سفر آورده است و باید تلاش کنیم زائران خاطره خوشی از این سفر داشته باشند.
سعید کوزه گران مسئول امداد و راهنمایی ستاد اربعین نیز از تلاش های همکاران این حوزه و همچنین کارگزاران که خالصانه در گرمای عراق به زائران خدمات رسانی میکنند تقدیر کرد و مشکلات آنان را مطرح کرد.
شیرزاد پوشپاس مسئول فرودگاه نجف دررستاد اربعین سازمان حج نیز گزارشی از وضعیت پرواز ها ارائه کرد.
محمدی مسئول حراست ستاد اربعین نیز گزارشی از وضعیت موجود از جمله در سرقت ها، خرابی دستگاههای پوز بانکها در چند روز اخیر و امانتداری های حرم نجف اشاره کرد.
محمود عرب نژاد مسئول راهنمایان ستاد نجف نیز گزارشی اززوضعیت و مشکلات این حوزه ارائه داد و گفت شیفت ۲۴ ساعته راهنمایان برقرار شده است.
صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات سازمان حج وزیارت نیز در این جلسه از دست اندرکاران خواست مسائل و نکات را یادداشت برداری کنند و آسیب شناسی سفر در برنامه باشد و نکاتوبرای برنامه آموزشی برای خادمان اربعین در سالهای آتی از میان همین نکات و آسیب شناسی ها احصا و تدوین گردد.
وی با اشاره به امکانات نرم افزار موبایلی زیارت گفت: بسیاری از متخصصین و دانشجویان به زیارت اربعین آمده و برای رفع مشکلات و نیازهای زائران اپ موبایلی طراحی و
می کنند ، نرم افزار زیارت باید همه نقاط قوت آن نرم افزارها را در خود داشته باشد و نرم افزار برتر باشد.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت از تلاش های کلیه واحدهای درگیر در خدمات رسانی به زائران اربعین تشکر کرد.
تا کنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تفر برای اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده و دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.