پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین/(۵۴)

جلسه ستاد اربعین برگزار شد/ آخرین توصیه ها به زوار اربعین حسینی/تاکید بر تسهیل خدمات رسانی مناسب به زوار اربعین حسینی

جلسه ستاد اربعین برگزار شد/ آخرین توصیه ها به زوار اربعین حسینی/تاکید بر تسهیل خدمات رسانی مناسب به زوار اربعین حسینی
جلسه ستاد اربعین حسینی با حضور رییس سازمان حج وزیارت ، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و اعضا در کربلای معلی برگزار شد و بر روند خدمت رسانی مناسب در چارچوب وظایف تعیین شده تاکید شد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان ;جلسه ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با حضور رییس سازمان حج وزیارت و نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در کربلای معلی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در این جلسه اظهار کرد: باید تمامی برنامه ریزی ها به آرامش زایر منتج شود و در این راستا خادمان تمام تلاش خود را انجام دهند.
وی خطاب به اعضای ستاد اربعین سازمان افزود: برخی موضوعات در اختیار ما نیست اما آنچه وظیفه ما است باید به نحو احسن انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در حال حاضر مواکب برقرار شده و خدمات خوبی می شود گفت: براساس بازدید که از مسیر نجف تا کربلا داشته‌ایم خدمات مواکب به خوبی صورت می گیرد و امیدواریم خادمان تمام تلاش خود را در راستای تسهیل امور زایران فراهم کنند.
دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج وزیارت نیز در این نشست با بیان اینکه وظیفه سازمان حج وزیارت که ذیل ستاد مرکزی اربعین حسینی فعالیت می کند کمیته ثبت نام و اعزام می باشد که شامل امداد و راهنمایی زایران ، نظارت بر بیمه و ثبت نام و اعزام است و در این راستا تمام همت خود را انجام داده است.
وی افزود:از ابتدای نام نویسی در سماح ۳میلیون و ۲۵۰هزار نفر تا دیروز در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نام نویسی خود را قطعی کرده و مشمول بیمه اربعین شده اند؛ قیمت بیمه نیز در سامانه ۱۸ هزار تومان تعیین شد که خدمات مناسبی ارایه می دهد و به زایران توصیه می شود حتما از بیمه استفاده نمایند.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد:در بحث آن اد و راهنمایی نیزذ۵۷۰,نفر از کارگزاران در شهرهای نجف و کربلا، کاظمین و سامرا و طول مسیر تردد زایران حضور دارند و در کنار سایر دست اندرکاران همانند. نمایندگان بیمه فعالیت می کنند؛ ضمن اینکه بیمه ۵۰ نقطه ایستگاه دارد که ۵۹ دستگاه آمبولانس نیز برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته شده است.
حسینی با اشاره به مشکلات روزهای ابتدایی برای زایران گفت: در روزهای ابتدایی مردم قبل از اینکه موکب ها راه اندازی شوند ، تشویق به حضور در راهپیمایی اربعین شدند که این موجب بروز مشکلاتی در ابتدای کار شد و در حال حاضر با راه اندازی موکب ها شاهد روند مناسب در خدمت رسانی به زایران هستیم.
وی افزود : تشویق مردم به حضور زودهنگام موجب بروز مشکلات در خدمات رسانی شده بود که در حال حاضر این دغدغه رفع شده است .
رییس سازمان حج و زیارت،امداد و راهنمایی زایران و گمشدگان را موجب آرامش بخشی به زایران دانست و توصیه هایی را به جهت خدمت رسانی هرچه بهتر این افراد مطرح کرد .
وی به زایران اربعین توصیه کرد که پس از توقف کوتاه در نجف و طریق و زیارت کوتاه در کربلا به سرعت به کشور بازگردند تا خدمت رسانی به خوبی به سایر زایران نیز صورت گیرد.
مجتبی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا و مسئول قرار گاه اربعین کربلای معلی نیز در این نشست با ارایه گزارشی از خدمات صورت گرفته در بخش های مختلف به زایران گفت: بدنبال این هستیم که از طریق خط آهن و اتوبوس ، روند بازگشت زایران را تسهیل کنیم .
وی در خصوص موضوع اسکان ، تغذیه ، آب، خدمات درمانی ، خدمات به در راه ماندگان و سایر خدمات و مسایل مختلف گزارشی را ارایه کرد و توضیحاتی را در جهت بهبود روند خدمت رسانی بیان داشت.
سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا تصریح کرد : باید راهبرد اعزام ها به صورت کاروانی در اربعین نیز مورد بررسی قرار گیرد تا از مشکلات کاسته شود..
در ادامه این جلسه رییس ستاد اربعین سازمان و همچنین معاون امور عتبات عالیات سازمان و جمعی از اعضای ستاد در خصوص موضوعات مربوط به بیمه ،راهنمایی گمشدگان ، راهنمایی زایران توضیحاتی را ارایه کردند.
راه اندازی اپ موبایلی زیارت و همچنین نرم افزاری لوکیشن دار که راهنمایی و هدایت زایران در طول مسیر برای یافتن یکدیگر را نشان می دهد نیز از دیگر اقداماتی بود که از سوی افراد نخبه ساماندهی شده است و مورد بررسی قرار گرفت.
رییس سازمان حج وزیارت نیز در ادامه ضمن استماع گزارش های بخش های مختلف توضیحاتی را در خصوص بیمه و خدمات درمانی مطرح کرد و گفت: در حال حاضر روند خروج از روند ورود شتاب بیشتری گرفته و به زوار اربعین توصیه می‌کنیم که زمان زیارت خود را مختصر کرده و زودتر به میهن بازگردند.
رییس سازمان حج وزیارت و نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در پایان از خدمات شبانه روزی اعضای ستاد اربعین سازمان تشکر کرده و بر تسهیل خدمت رسانی به زایران تاکید کردند.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.