پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین /(۵۵)

استقرار کارگزاران زیارتی در مرزها برای امداد و راهنمایی زایران اربعین حسینی/ قوت قلب کارگزاران برای زایران

استقرار کارگزاران زیارتی در مرزها برای امداد و راهنمایی زایران اربعین حسینی/ قوت قلب کارگزاران برای زایران
مسئول امداد و راهنمایان ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گفت: در حوزه امداد و راهنمایی زائران اربعین از ظرفیت کارگزاران زیارتی بهره گیری شده و این افراد در مرزهای ایران و شهرهای زیارتی عراق مستقر شده‌اند و قوت قلبی برای زایران محسوب می شوند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج وزیارت ؛ سعید کوزه گران درباره اقدامات صورت گرفته   اظهار کرد: امسال به صورت رسمی در کنار مسئولیت ثبت نام و اعزام زائران اربعین و نظارت بر عملکرد بیمه، مسئولیت امداد و راهنمایی زائران اربعین نیز به سازمان حج و زیارت واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه امداد و راهنمایی زائران اربعین از ظرفیت کارگزاران زیارتی بهره گیری شده است، افزود: در مرز مهران ۷۲ کارگزار، در مرزهای شلمچه و چزابه ۷۰ نفر، در مرز خسروی ۱۸ نفر، در مرز تمرچین ۱۲ نفر، در مرز باشماق ۱۱ نفر از کارگزاران زیارتی مستقر شده اند.

مسئول امداد و راهنمایی اربعین همچنین اضافه کرد: ۱۴۴ نفر از کارگزاران زیارتی در شهر نجف، ۱۶۷ نفر در شهر کربلا و ۳۰ نفر در شهر کاظمین و سامرا برای امداد و راهنمایی زائران استقرار یافته اند.

کوزه گران همچنین توضیح داد: خدمات امداد و راهنمایی زائران اربعین در حوزه های هدایت و راهنمایی زائران، امداد گمشدگان، بیمه و حوادث و اشیا گمشده انجام می گیرد و برای این امر همکاران سازمان و کارگزاران زیارتی در شیفت های ۲۴ ساعته در مرزهای ایران و عراق و شهرهای مقدس نجف و کربلا در حرم ها و اطراف حرم و مسیر پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی گزارش داد: روزانه حدود ۱۵۰۰ مورد خدمات هدایت و راهنمایی زائران در هریک از شهرهای زیارتی نجف و کربلا و مرزها به زوار ارائه می گردد. همچنین بیش از ۵۰ مورد ارائه خدمات امداد به گمشدگان در هریک از پایگاه های امداد و راهنمایی در مرزها و شهرهای مقدس نجف و کربلا به زائران صورت می گیرد.

کوزه گران همچنین گفت: روزانه حدود ۱۰ تا ۲۰ مورد نیز اشیای گمشده زائران به این واحد اعلام می شود که خدمات رسانی لازم در این زمینه انجام می گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: در خصوص امداد رسانی به گمشدگان گروه هایی برای امدادگران در فضای مجازی ایجاد شده همچنین از ظرفیت نرم افزار زیارت نیز بهره برداری می شود.

گفتنی است پایگاه های امداد و راهنمایی زائران اربعین سازمان حج و زیارت به صورت ۲۴ ساعته در مرزها و شهرهای زیارتی عراق به زوار اربعین خدمات رسانی می نمایند و در مسیر زیارت اربعین مایه آرامش و قوت قلب زائران ایرانی را فراهم می آورند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.