پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جوابیه سازمان حج وزیارت نسبت به مجری بی‌اطلاع رسانه ملی/حضور خاضعانه و جهادی سازمان حج وزیارت در میدان خدمت رسانی به زوار اربعین

جوابیه سازمان حج وزیارت نسبت به مجری بی‌اطلاع رسانه ملی/حضور خاضعانه و جهادی سازمان حج وزیارت در میدان خدمت رسانی به زوار اربعین
سازمان حج وزیارت در جوابیه ای پاسخ اتهامات بی اساس مجری صدا و سیما مبنی بر نبود سازمان حج وزیارت در میدان خدمت رسانی به زوار اربعین را داد و خواستار افزایش اطلاعات و دانش چنین افرادی نسبت به اقدامات اربعینی این سازمان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پاسخ به سخنان تحقیر آمیز و خلاف واقع مجری رسانه ملی جوابیه ای را منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد:

مدیریت و ساماندهی امور مربوط به شرکت هموطنان عزیز در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی توسط کمیته های ۱۷ گانه در ذیل و محوریت ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با شرح وظایف و مسئولیت مشخص و ابلاغ شده صورت می پذیرد.
سازمان حج و زیارت در ستاد مرکزی اربعین متولی کمیته ثبت نام و اعزام است که وظایف آن در این کمیته عمدتاً در طراحی و اجرای ظرفیت‌های گوناگون سامانه سماح به ویژه ثبت نام غیر حضوری و تسهیل امر ثبت نام برای عموم مردم ، نظارت بر عملکرد شرکت یا شرکت‌های بیمه با تعیین تعهدات و شرح خدمات بیمه ای با جمع بندی نظرات سایر اعضای کمیته ها و تصمیم و هماهنگی ستاد مرکزی اربعین و همچنین ایجاد پایگاه های راهنمایی زائرین و امور گمشدگان می باشد.
سازمان حج و زیارت بستری را در سامانه سماح فراهم نموده که همکاری دستگاه‌هایی چون ثبت احوال ، بانک مرکزی ، وزارت اقتصاد و دارایی ، وزارت بهداشت و کمیته امنیت و انتظامی در آن قابلیت پشتیبانی دارند.
در این راستا کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مسئولیت ارتباط بین سامانه های تمامی کمیته های عضو ستاد مرکزی اربعین را بر عهده دارد و در اقدامی جدید بنا بر تصمیم ستاد مرکزی اربعین جهت پیش آمادگی سایر کمیته ها و برنامه ریزی های قبلی برای اولین بار پیش ثبت نام از متقاضیان در این سامانه در ماه ذی الحجه شروع شد و همچنین امکان استرداد وجوه پرداختی بیمه منصرفین از تشرف، به صورت الکترونیکی با دریافت شماره شبا و تأئید بانک مرکزی با هدف عدم مراجعه حضوری به منظور سهولت در خدمت به زائرین انجام گردید.
در سامانه سماح از زائرین اطلاعاتی همچون تاریخ اعزام ، تاریخ برگشت ، نوع وسیله نقلیه و همچنین تعیین مرز خروجی دریافت می شود که می تواند مبنای برنامه ریزی و آمادگی سایر کمیته های خدوم در ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد.
به منظور ایفای مسئولیت راهنمایی زائرین و امور گمشدگان با فراخوان از کارگزاران حج و زیارت حدود ۵۷۰ نفر از مشتاقان خادمین زوار اربعین به صورت داوطلبانه شناسایی و با ایجاد پایگاه های راهنمایی زائرین در ۸ ایستگاه مرزی و همچنین شهرهای داخل عراق ( نجف ، کربلا ، کاظمین و سامرا ) و نیز مسیر نجف به کربلا مبادرت به خدمت رسانی برای زایران کردند که بر همین اساس تا کنون در این راستا تعداد ۸۴ هزار مورد کمک به گمشدگان و افراد نیازمند به راهنمایی صورت گرفته که این اقدامات از ۱۰ روز قبل آغاز شده و تا بعد از اربعین ادامه می یابد.
خادمان زوار در واحد امداد و راهنمایی زایران که غالبا از کارگزاران زیارتی هستند امسال در اقدامی خاضعانه و جهادی پای کار خدمت رسانی به زوار هستند و در روزهای اخیر زیر آفتاب سوزان به راهنمایی زایران پرداخته اند.
ضمنا نرم افزار زیارت با هدف راهنمایی و کمک به زایران گرامی در پیدا کردن موکب ها و اماکن خدماتی اعم از ایران و عراق در شهرهای زیارتی طراحی شده است ؛ این نرم افزار که چندی پیش تولید شده هم اکنون در کافه بازار در دسترس می باشد.
همچنین آشپزخانه های حج و زیارت در نجف و کربلا روزانه به طبخ و توزیع غذا مبادرت می کنند و این اقدام با همکاری و ارایه مواد غذایی از سوی عتبه انجام می گیرد که این برنامه ها گوشه ای از اقدامات مضاعف سازمان می باشد.

ضمنا در روزهای اخیر و زمانی که مجری بی اطلاع سیمای جمهوری اسلامی ایران زیر کولر گازی خطاب به میلیون ها ایرانی می‌گفت؛ رییس سازمان حج وزیارت کجا است؟ باید گفت که دکتر حسینی رییس سازمان حج وزیارت و حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در عمود ۲۸۹ مشغول خدمت رسانی و سرکشی از کیفیت خدمات مواکب ایرانی بودند.
کمک های دیگری نیز توسط سازمان حج و زیارت در حال اجرا هست که در صورت ضرورت اعلام خواهد شد.
در پایان تأکید می نماید سازمان حج و زیارت برابر شرح وظیفه ابلاغی ستاد مرکزی اربعین خود را متعهد به ارائه خدمات مطلوب و در شأن زائرین جمهوری اسلامی ایران دانسته و می داند.


 
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.