پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین / (61)

امداد و راهنمایی زائران اربعین در نجف اشرف چگونه انجام می شود؟

امداد و راهنمایی زائران اربعین در نجف اشرف چگونه انجام می شود؟
بیش از ۵۰ کارگزار زیارتی در کنار نیروهای ستادی حج و زیارت در ۹ پایگاه امداد و راهنمایی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.
به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج  زیارت از نجف اشرف، بمنظور امداد و راهنمایی زائران اربعین حسینی پایگاه های امداد و راهنمایی در حرم ، اطراف حرم امام علی(ع) و داخل شهر نجف به زائران اربعین خدمات رسانی می نمایند.
عباس دمیرچی مسئول امداد و راهنمایی حرم و اطراف حرم امام علی(ع) در ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در شهر نجف در این باره گفت: ۲۸ کارگزار زیارتی با تجربه در ۵ پایگاه امداد و راهنمایی در حرم و اطراف حرم در صحن حضرت زهرا(س)، باب القبله، باب الساعه، باب طوسی و در خیابان امام صادق(ع) در کنار هتل قصرالاسد به زائران اربعین خدمات رسانی می نمایند.
وی افزود: در این پایگاه ها به پرسش های زائران در خصوص مسیرهای پیاده روی اربعین، اماکنی از جمله وادی السلام، مسجد کوفه، مسجد سهله، نشانی موکب ها، محل های استراحت و استحمام، صرافی ها، محل تهیه سیم کارت  عراقی، محل عابربانک،مضیف امام علی(ع)، درمانگاه و بیمارستان، مسیر بازگشت به مرزها و ... پاسخ داده می شود.
دمیرچی با بیان اینکه امدادگران و راهنمایان به صورت ۲۴ ساعته به زوار خدمات رسانی می نمایند، همچنین توضیح داد: زائران در خصوص همراهان گمشده و اشیای گمشده خود نیز به پایگاه امداد مراجعه می نمایند.
مرتضی انصاری مسئول امداد و راهنمایان داخل شهر نجف گفت: ۲۵ کارگزار به صورت شیفتی در ۴ پایگاه بنات حسین شارع رسل، صافی صفا بعد از صحن حضرت زهرا(س) ، انتهای باب طوسی و وادی السلام، انتهای سوق کبیر میدان امام علی(ع) به زائران خدمات رسانی می نمایند.
وی با بیان اینکه پایگاه های داخل شهر نجف در رینگ دوم اطراف حرم قرار دارد، افزود: در این پایگاه ها به سوالات زائران در خصوص مسیرهای عزیمت به حرم امام علی(ع)، اماکنی از جمله مساجد کوفه و سهله، وادی السلام، مسیر پیاده روی اربعین، مسیر برگشت به مرزها برای عزیمت به ایران، مراکز درمانی، هلال احمر، اشیای گمشده ، موکب ها، بیمه و ... پاسخ داده می شود.
بر اساس این گزارش روزانه در هریک از پایگاه های امداد و راهنمایی حرم و اطراف حرم و داخل شهر نجف به بیش از یک هزار مراجعه کننده پاسخ داده می شود.
زائران ایرانی با مشاهده خادمان خود با جلیقه های ویژه که عبارت "خادم الزوار ستاد اربعین سازمان حج و زیارت" پشت آن درج شده و کلاه های سفید رنگ که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران روی آن نقش بسته است، آرامش و قوت قلب پیدا می کنند.
این گزارش حاکی است در این پایگاه ها هیچ کدام از سوالات مراجعه کنندگان بی پاسخ نمی ماند و لبخند رضایت زائران اهل بیت(ع) و دعای آنان بهترین پاداش برای خادمان آنان است.
امسال بیش از ۵۰۰ کارگزار زیارتی از استان های مختلف کشور به صورت داوطلبانه ، با نشاط و با روی گشاده به زائران اربعین خدمت رسانی می نمایند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.