پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین/ (۶۹)

امداد و راهنمایی زائران در مسیر پیاده روی اربعین نجف توسط ۱۲۰ کارگزار زیارتی/ نشانی پایگاه های امداد

امداد و راهنمایی زائران در مسیر پیاده روی اربعین نجف توسط ۱۲۰ کارگزار زیارتی/ نشانی پایگاه های امداد
امداد و راهنمایی زائران در ۱۸ پایگاه در مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا انجام می گیرد.
به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج و زیارت، از آنجایی که یکی از مسئولیت های سازمان حج و زیارت در مراسم پیاده روی اربعین امداد و راهنمایی زائران است، حدود ۱۲۰ کارگزار زیارتی تحت نظر ستادهای اربعین این سازمان در نجف و کربلا به ترتیب از عمود یک تا ۷۰۰ و از عمود ۷۰۱ تا شهر کربلا به زائران خدمات رسانی می شود.
بر اساس این گزارش مسیر پیاده روی اربعین از شهر نجف اشرف تا کربلای معلی دارای دارای ۱۴۵۲ عمود است که فاصله تقریبی عمودها از یکدیگر ۵۰ متر است.
این گزارش حاکی است ستاد اربعین سازمان حج و زیارت از عمود یک تا ۷۰۰ با مدیریت ستاد نجف این سازمان، در ۱۲ پایگاه امداد و راهنمایی شامل ۳ عمود با مرکزیت موکب قریه غدیر در عمود ۵۹،  عمود ۸۰، موکب المنتظر الحجه عمود ۲۸۱ و عمودهای ۳۸۶، ۴۰۶، ۴۹۴، ۵۱۶، ۵۶۸، ۶۲۰ و ۶۶۸ به زائران خدمات رسانی می نمایند.
این گزارش می افزاید از عمود ۷۰۱ تا ۱۴۵۲ نیز که تحت مدیریت ستاد کربلا است، در ۶ پایگاه امداد و راهنمایی شامل عمودهای ۸۰۴، ۸۶۰، ۹۰۶، ۱۱۸۶ و ۱۴۰۰ به زائران خدمات رسانی می شود.
بر اساس این گزارش روزانه بیش از یک هزار مراجعه کننده در هریک از پایگاه ها پاسخ داده می شوند . همچنین زائران،  همراهان و اشیای گمشده خود را به این پایگاه ها اعلام می نمایند و امور آنان سپس در ستاد های نجف و کربلا و همچنین در ستاد کاظمین و سامرا پیگیری می شود.
زائران اربعین می توانند از لینک
https://www.haj.ir/Portals/0/arbaeen1401/paygaherahnamayi.pdf
لیست پایگاه های امداد را در مسیر پیاده روی اربعین مشاهده نمایند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.