پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین /(۷۴)

حماسه حضور زایران ایرانی در ایام اربعین حسینی امسال/ آخرین توصیه های رییس سازمان حج وزیارت به زایران

حماسه حضور زایران ایرانی در ایام اربعین حسینی امسال/ آخرین توصیه های رییس سازمان حج وزیارت به زایران
رییس سازمان حج وزیارت در آخرین پنجشنبه منتهی به ایام اربعین حسینی ، حضور زایران ایرانی در اربعین امسال را بی نظیر دانست و توصیه های را به زایران در خصوص این زیارت بیان داشت.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج وزیارت؛ دکتر سید صادق حسینی پنجشنبه شب در گفتگویی با اشاره به آمار ورود زایران به عتبات عالیات در ایام اربعین ۱۴۰۱ گفت: تاکنون (شامگاه پنجشنبه) بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در موسم اربعین وارد کشور عراق شده اند که البته از این تعداد حدود ۶۰ درصد به کشور بازگشته اند و پیش بینی می شود این آمار تا روز اربعین بازهم افزایش یابد.
وی افزود :میانگین حضور زایران ایرانی در عراق ، امسال حدود ۵ روز در شهرهای زیارتی نجف، طریق نجف تا کربلا، کربلا ، کاظمین و سامرا بوده و روند بازگشت زایران به خوبی در حال انجام است .
رییس سازمان حج وزیارت این حضور زایران ایرانی در اربعین امسال را بی نظیر دانست و گفت: سال گذشته به دلیل اینکه بعد از همه گیری کرونا بود ، محدودیت در اعزام ها وجود داشت اما آخرین سالی که در اربعین حضور پرشمار زایران ایرانی را شاهد بودیم، امار به ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید اما امسال شاهد افزایش تعداد حضور زایران هستیم که حماسه ای دیگر از حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت شکل گرفت .
حسینی از مهمان نوازی مردم و مسئولان عراق و همچنین خدمات صورت گرفته توسط مواکب دو کشور قدردانی کرد و گفت: به زایران که زیارت کرده اند توصیه می کنیم زودتر به کشور بازگردند تا فضا برای زیارت سایر زایران فراهم باشد.
وی در پایان برای همه زایران ایرانی و آرزوی سلامت کرد .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.